ok vi tar det från början. min häst har INTE dålig hov kvalite därimot springer han mycket i hagen och då slits ju hoven på ett helt annat sätt.
jasså? är inte han skodd?
Är inte tanken då att hovarna inte skall slitas? Vad är det som slits?
Skon eller hoven?
Min erfarenhet säger att hoven inte slits annorlunda för att hästen springer i hagen. Isåfall måste den ha någon slags rörelsestörning? Så vad menar du med att hoven ju slits annorlunda?
och vem har satt sin häst på ett 4 veckors långt bete oskodd och ridit på grusvägar? inte jag iaf..tänk dig lite för innan du skriver.
Eftersom du tar till " exempel" där du sett ömma, misskötta barfotahästar
så kan jag berätta att jag träffat på mer än en som försökt detta.
Och eftersom du har sett så många barfotahästar och dömer ut barfotaförespråkare pga av detta så kan väl jag "döma" ut skonissar som drar av skorna till betet och sedan tror att det går att rida som vanligt
lika gärna?
Eller har jag fel?
För isåfall har ju du också fel?
Knaks eman inte skall döma ut alla för det man sett någon gång :smirk:
och visst har du åsikter om vad jag tycker?? inte kan du säga något annt efter dina inlägg?? hmm..
Det här förstår jag inte riktigt, klart jag har en åsikt vad du tycker, annars skulle jag väl inte svara?
Jag tycker du är fördomsfull, okunnig angående barfotagång och lite irriterande. Tyvärr men så är det.
Om du kunde komma med lite konstruktiva inlägg skulle jag kanske ändra min uppfattning, men det jag sett hittills är inte speciellt konstruktivt, mer åt det andra hållet....
sedan har du fortfarande inte svarat vad du vet om barfotagång eller ej, Inte heller har du berättat din egen erfarenhet av barfotahästar. Alltså inte vad du hört eller sett, utan mer vad du upplevt.
Jag antar ju att du måste sitta inne med mångårig erfarenhet och kunnande då du kan uttala dig med sådan otrolig dömande stil.
Om du inte gör det så är det ju kanske dumt att uttala dig om saker du inte vet något om.