Blir så ledsen...

wtf

Trådstartare
Var på en fest i fredags, ett 25års kalas.
Det var lugnt till en början och det var bara folk jag kände igen, allt eftersom började det droppa in annat folk.
Klockan var kanske 22 när jag ser en liten jänta som åt en korv och klängde på gungställningen som fanns. Tänkte inte så mycket på det eftersom jag trodde att dom skulle gå hem.

Fortfarande vid 23tiden var flickan kvar och det visade sig att hennes mamma och pappa var på festen, påtagligt berusade. Inte dyngfulla, men alldeles för fulla för att ha koll på flickan.
De satt vid köksbordet och pratade hejvildt om droger, sex och annat skit. Pappan gick tydligen på diverse tunga grejer, bla LSD och nåt mer.. mamman verkade vara en riktig pillertrillare, hörde nåt om att hon skulle beställa 200 tabletter effedrin som hon skulle dela med nån kompis.

Flickan var 3½ år gammal, hon verkade inte rädd fastän det var så mycket fulla människor där. "vanliga" barn hade nog blivit skrämda när det var så många som var jättefulla. så himla hemskt :(

jag blev så arg att jag inte kunde vara kvar, jag vågade inte säga nåt till föräldrarna eftersom jag inte visste om dom var hög eller inte.
men jag ångrar att jag inte gjorde nåt ändå..
gaah, vad ska jag göra?

Sv: Blir så ledsen...

Gör en anonym anmälan till soc.

Du hade även kunnat ringa till soc.jouren den kvällen det hela inträffade.

Du skulle ha kontaktat polisen eller socialjouren på stört..... men nu är det förbi... gör anmälan till socialen... :bow: berätta allt!
Helt vidrigt att barns uppväxt ska få bli förstörd på detta sätt.... pillerknaprande jävla omogna idioter till föräldrar :devil: jag blir arg så arg!!!!

Stackars, stackars flicka! :eek:

Jag säger som de andra: Gör en anmälan till socialen!

jag ska försöka få reda på vad dom heter, mer än förnamn.
men jag måste ju vara diskret eftersom jag inte vill att nån ska få veta att det är jag som anmält.
jag tycker så himla synd om flickan... :(

hur vanligt är det att socialen gör nånting?

Senast ändrad:

Görel (användare på Buke) kan nog den exakta gången. Men om jag inte är felunderrättad så måste soc iaf påbörja en utredning när någon blir anmäld (sedan kanske det inte blir några åtgärder för familjen ifråga, det är ju upp till soc att bestämma om).

Ja det kan man. Säger du ditt namn hamnar det i anmälan, så vill man vara absolut anonym ska man inte ens presentera sig.

Var det ingen annan på festen som reagerade förutom du??
Trevlig bekantskapskrets.:crazy:
Stackars stackars barn....
Jag o min stora käft, jag skulle inte kunnat vara tyst alltså, om jag hade varit på festen!! :mad::mad:
Men skynda dig att anmäla till soc, då gör du flickan en stor tjänst!!
Vilket j-a folk det finns.....hur tänker dom??
/ J.

Stackars, stackars lilla flicka!
Gör en anmälan! Såna idioter borde tvångssteriliseras! :devil:

absolut, en anmälan.
Om föräldrarna, förälder är knarkpåverkad, tar dom väldigt hårt på.
Men föräldrarna kan även få hjälp & krav på sig, så dom kan ta hand om flickan.
På ett sätt flickan är värd.

:eek: vad hemskt!!
Stackars barn! :cry:
Ring soc! Dem tar hand om det direkt.
tänk om dem får värsta snedtändningen eller nåt, dem kan ju göra vad som helst!
Du kan rädda hennes liv på så sätt!

Har varit med om att det stått småbarn utanför dörren mitt i natten, snöstorm och JÄTTEKALLT i bara pyamas och barfota. Mamman slängde ut dem så hon kunde knarka och vika ut sig för att få pengar till droger. Vi ringde soc och polisen direkt. barnen omhändertogs omedelbart och placerades om.

Senast ändrad:

visst var det folk som reagerade, min sambo bland annat, men dom flesta på festen tillhörde deras (föräldrarnas) bekantskapskrets och verkade vara vana.
men det var nog bara jag som blev jättearg.. :(

låter bra.. jag ska försöka få reda på deras efternamn idag, min sambo visste nog vilket år mamman var född. och jag kommer ihåg vad flickan, mamman och pappan heter i förnamn, och jag vet i vilken håla dom bor.

för anmäla det ska jag, och hoppas på att det kan hjälpa flickan... kanske har jag tur att det redan finns nån anmälan på dom, då borde det tas lite allvarligare kan man ju tycka.

det finns ju hopp för henne eftersom hon fortfarande är såpass liten, men får hon bo kvar så är hennes framtid nästan dömd att misslyckas.. :( :mad:

ska ringa om ca 10-15 min, hon var på lunch som jag skulle prata med..
har ett efternamn och adress nu också, fast bara på pappan.
det BORDE vara rätt efternamn, men jag får säga att jag inte är 100% säker, men 99 iaf.
vet ju vad mamman heter och vad dottern heter så det borde vara lätt för dom att kolla upp.

nu är det anmält! :)
frågade vad som skulle hända och han sa att föräldrarna kommer bli kallade dit och de skulle avgöra om det skulle utredas eller inte.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande...
2
Svar
26
· Visningar
3 195
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Barn Finns så mycket kloka människor här så jag vill fråga, kanske finns något man kan göra som man inte har tänkt på. Min väninna levde...
Svar
14
· Visningar
3 304
Senast: krambanan
·
Kropp & Själ Jag vet att jag inte är ensam om det här, men det känns så ändå ibland... De flesta i min ålder (dvs mellan 20 och 25) verkar nästan...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
11 579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka