Blir så arg....

Q

Question

Måste bara få skriva av mig....

Jag har haft ute annons på att jag söker medryttare!

Då är det många intressanta som hör av sig och allt verkar frid och fröjd:)

Men helt plötsligt hör man inte av sig....:confused: eller har hittat en annan häst (timmen innan hade dom inte ens nån annan som var av intresse....:devil:).... får inte för mamma eller pappa.....m.m.

Är det bara jag som blir :devil:arg över detta?!?!?

Jag förstår om man hittar en annan häst, eller inte får för föräldrarna m.m. Men är inte detta sånt som man tar upp med dom innan man svarar på en annons/ lägger ut en?!?!:confused:

Blir bara så enormt arg/ sur/ irriterad/ besviken/ förbannad.....:devil:

Inte konstigt att man tappar "förtroendet" för "småtjejer" då det är dessa som har gjort så.....

Ville verkligen ge dessa tjejer en chans (trots ålder)..... Men TYVÄRR visade dom inte vara värda den....

OBS! Jag VET att det finns "småtjejer" som är GULD :love:värda! Ni som VET att ni kan ta ansvar..... Ta INTE åt er av detta inlägg.... Och ni som KÄNNER dessa GULDTJEJER/ KILLAR, hälsa dom att jag har en häst som vill ha medryttare;)

Sv: Blir så arg....

Tja, man kan hitta hästar lite varstans, och hittar man en som passar så tar man ju den, oavsett vad man anmält intresse annorstädes.
Är ju bra att man säger det och itne bara slutar höra av sig iallafall ^^;
Kan iofs förstå ifall man blir lite trött ifall det händer många gånger, spec om de inte frågat sina föräldrar först : O

Jag tycker också att det ör fruktansvärt frusterande då man har lagt ner tid och energi på nån som sen inte ens har vett att höra av sig och säja nej tack.
Fast min erfarhet är att det inte bara är "småtjejer" som gör så. Många vuxna gör det också.

Jag har samma problem, fast tvärtom.. Jag söker medryttarhäst här i Uppsala, och jag har referenser, ansvarsfull m.m.

Och jag ringer och mailar, kan få till svar att vi bokar en provridning till t.ex. torsdagen, ägaren ska bara kolla upp exakt vilken buss jag ska ta och hoppa av och så, sen höra av sig. Hör aldrig av sig, jag ringer, inget svar.
Eller så ringer de en timme innan man ska provrida och säger att de redan hittat en osv.
Eller så förväntar de sig att jag ska köpa att den gamla travaren som inte håller galoppen äns som jag ser när jag kommer dit är den MSV utbildade hästen som vi pratade om på telefon....
Det är lika fräckt åt det hållet.

Så jag har gett upp, nu blir det foderhäst för min del!

Det är inte lätt att hitta medryttare. Nu när jag sökte sist så kollade jag bara på annonser insatta av folk som söker medryttarhästar. Min häst är dock inte helt okomplicerad då det tog ett tag innan jag hittade rätt match, det var dock flera trevliga tjejer ute och tittade. Jag var riktigt förvånad över att jag lyckades hitta så många som verkade så bra, att de sen inte passade med min häst är ju en annan sak. Det var nog inte någon som jag inte gillade och jag är kräsen, nu sökte jag dock bara någon som har bil och körkort då det knappt finns kommunikationer.

Kan hålla med dig. Man bör ju har pratat igenom med sina föräldrar, sedan får man säga, om man nu kollar efter fler att man vill provrida några stycken innan man bestämmer sig. Eller liknande, så är iaf ägaren til hästen medveten om att det inte är säkert att det blir den personen.

Sedan är det ju också massa småflickor som ringer och mejla på hästannonser, där det står mycket tydligt att en vuxen ska ta kontakt. Så kan dem ställa så roliga frågor som vad hästen heter, vilken färg det är, även ifall det står i annonsen :crazy: .. Min kompis skulle sälja sin häst, för 40.000 kr.. Då mejlade det en tjej och frågade om hon kunde sänka till 1000kr, så blev hon jätte arg när hon fick svaret nej (ganska uppenbart att hon fick svaret nej!) ..

Jo sånt kan man bli sur på.

Samma som när vi hade min ponny ute på försäljning då stod det klart och tydligt, lånas ej ut på foder. Klart som f*n får man många mail om vi kan låna utt henne på foder.

Hon menade inte att priset kunde sänkas en tusen lapp då?
Många försöker ju pruta och ibland går det ju

Jag sitter i samma sits.
Jag är jättefrustrerad över alla som ställer in, skiter i att höra av sig etc. Och hos mig har det inte varit småtjejer utan vuxna som borde veta bättre.

Hade en tjej ute som provred. Hon skulle komma en gång till för att prova lite till. Vi bestämde mötesplats då hon skulle åka med mig ut till stallet då. När jag ringde för att stämma av närmre skiter hon sonika i att svara. Är det så svårt att skicka ett sms och tacka nej bara?

En annan tjej var jättepå. Hon var ute två ggr, vi kom överens om en lägre summa pengar än jag eg ville ha eftersom det klaffade så bra mellan henne o min häst o hennes sambo(!) inte tillät en högre kostnad. Vi bestämde till o med första dag hon skulle börja, jag sade till den gamla att hon inte behövde rida sin uppsägningstid ut...
Sen fick jag sms om att hennes mamma nog skulle ta hem en häst osv... hon skulle ringa när hon visste mer. Som om hon gjorde det.

Sen har alla ställt in. En separerade plötsligt från pojkvännen o hade flyttat - förståeligt att det blev så men frustrerande med så många på raken - någon annan fick familjekris - och den tredje ytterligare någonting.

Jag börjar ge upp! Så många tjejer som först verkat bra o vettiga som sedan ballar ur. Kanske är det de yngre jag ska kolla efter ändå? Men det är lite bökigt till ¨stallet utan bil iof.

Blir så galen på det här så vet inte vart jag ska ta vägen. :(

Men man prutar väl inte innan man har sett hästen? Och inte via mail??

Håller med :crazy:

När jag lade ut araben på annons för.. 35tusen tror jag det var..
Så mailade någon och berätte lite om sig själv och avslutade med att denne tyvärr inte var rik och kunde inte betala mer än 20tusen, men verkligen ville ha hästen och kunde erbjuda ett gott hem. :crazy:

Men p åsätt och vis är det väl bättre att personen säger det redan i mailet och inte kommer o provrider etc och kläcker ur sig det då...?
Även om man kan tycka att man inte borde titta på hästar man inte har råd med.

Hej:)

Jag förstår er alla;)

Det jag blir mest frustrerad över att när jag redan i första kontakten frågat OM dom har pratat med sina föräldrar och föräldrarna tycker det är ok.... ALLA har svarat "JA"..... men helt plötsligt så kan man inte.... det är "för mörkt", "för långt", "tar för mycket tid" "får inte" osv osv....

Jag FÖRSTÅR alla dessa ursäkter.... MEN tala om det TIDIGT.... inte efter 10:e mailet (typ;))

Jag menar man VET väl om att det blir mörkt kl 16 (senast:() på vintern?!?!

Har jag sagt att det är ca 2 km från närmsta busshållsplats så borde man väl fatta att det ÄR CA 2KM... inte 100 meter....?!?!?

Sen är jag helt införsådd med att alla inte kan tycka min häst är den bästa (:cry: eller inte helt;) Men nästan:)) för just den personen.... eller att det tog lite för lång tid att ta sig hit... osv.

Men säg inte att allt är bra och inget negativt... och strunta i att höra av sig... eller komma med DÅLIGA ursäkter.... Det är det jag blir irriterad på:(

Jag har samma problem, fast tvärtom.. Jag söker medryttarhäst här i Uppsala, och jag har referenser, ansvarsfull m.m.

Och jag ringer och mailar, kan få till svar att vi bokar en provridning till t.ex. torsdagen, ägaren ska bara kolla upp exakt vilken buss jag ska ta och hoppa av och så, sen höra av sig. Hör aldrig av sig, jag ringer, inget svar.
Eller så ringer de en timme innan man ska provrida och säger att de redan hittat en osv.
Eller så förväntar de sig att jag ska köpa att den gamla travaren som inte håller galoppen äns som jag ser när jag kommer dit är den MSV utbildade hästen som vi pratade om på telefon....
Det är lika fräckt åt det hållet.

Så jag har gett upp, nu blir det foderhäst för min del!

Detta tycker jag är lika dåligt:(

Vill inte börja rida min då;)

Jag har samma problem som du fast att jag söker medryttarhäst.
Jag förstår inte varför man bara inte kan säga "tyvärr men jag tror inte att du är vad jag söker" istället för att säga att man ska ringa och sen inte göra det. Jag tror nog att de flesta som söker medryttarhäst kan acceptera ett nej och det är jobbigare att gå och vänta på att någon ska ringa som aldrig ringer.

Frusterande är det allt. Hade en som ringde en halvtimme efter tiden vi bestämt de skulle komma ut. Helt plötsligt hade dom hittat en annan medryttarponny.

Men p åsätt och vis är det väl bättre att personen säger det redan i mailet och inte kommer o provrider etc och kläcker ur sig det då...?
Även om man kan tycka att man inte borde titta på hästar man inte har råd med.

Håller med dig.
Ibland så skrivs det i anonnser, hemmet viktigare än priset.

Sen är det alla människors rätt att pruta..man kan inte annat än bli nekad :)

Hehe, ja en tjej i mitt stall söker medryttare till sin skogsmulle o skrev uttryckligen att man måste vara över arton år o inte tävlingsintresserad. Hon fick svar av en femtonåring som minnsann red i alla de tävlingsgrupper på ridhuset...

Likväl som medryttare provar olika hästar så gör även hästägare det. Men jag kan hålla med om att man kan meddela om man hittat någon o inte är intressserad längre, det gäller både medryttare o hästägare. Jag tror tyvärr att man får räkna med o bli lite bränd i sitt letande efter den rätta medryttaren. Hoppas du hittar han/henne till sist.

Klart att man blir förbannad och besviken när folk beter sig så, det skulle jag också bli!
Jag började som medryttare ca 14år gammal, och sen blev det ett par olika hästar t.o.m. det att jag köpte egen häst i jan. i år.
Mamma satt alltid över axeln på mig när jag svarade på och skrev egna annonser, så att vi alltid var överenns om vad som gällde. Och följde med på provridningen, var med och pratade med hästägaren o.s.v. Har alltid förväntat mig att det är så det går till, men förstår att det är långt ifrån så.. tyvärr :(
Var med om liknande, fast när jag sökte häst att rida. Jag svarade på en bunt annonser, fick svar från hälften och ca en vecka efter att de svarat på mitt mail/telefonsamtal hörde de antingen inte av sig alls, eller så hade en annan dykt upp. Ett par hade t.o.m. bestämt sig för att inte skaffa medryttare, trots allt. :crazy: Slutade med att jag slutade svara på andras annonser, lade bara ut annonser om att jag fanns, och det var så jag "hittade" mina medryttarhästar. Och precis som med medryttare, finns det många guldkorn bland hästägarna också förstås ;)

Tänk den dagen, när alla kan uppföra sig..aah..drömmar.. :angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 617
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 046
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 382
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V