Blir ryggen bra?

R

rosita

Ni som haft hästar med muskelinflammation i länd o korsryggsregionen, har era hästar blivit helt bra och hur såg eran rehab ut?
Sitter nämligen med det poblemet nu på min häst och det är en lååång rehab, men om hon blir helt bra så får man suga på den julkaramellen.:(

Sv: Blir ryggen bra?

När jag fick mitt fullblod hade han muskelinflammation i ryggen vid sadelläget. Troligen pga dålig sadel samt att han har kissing spines precis i den regionen. Men efter en metacamkur var inflammationen borta. Har lyckats hålla den borta med omlagd träning samt en sadel som passar, laserbehandling och att han alltid hålls väldigt varm om ryggen. Han går med överdrivet mycket täcken, men det hjälper. Ett tips är också att massera med Zon eller annan antiinflammatorisk gel!

Sv: Blir ryggen bra?

Har en vän med en häst som fick inflammation i ryggmuskulaturen. Hästen ordinerades vila och lättare motion utan belastning på ryggen (typ tömkörning). Hästen har nu vilat/tömkörts i knappt ett år och har precis "friskförklarats".

Hoppas din häst blir frisk fortare!!!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
660
Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka