blir ledsen och upprörd!!

Sv: blir ledsen och upprörd!!

Fy vad hemskt:cry:

Tur att det inte var de poliserna som hittade vår katt när hon smitit ut, hon blev påkörd på gatan vi bodde och de som körde på henne ringde polisen, hon hade brutit nacken men levde fortfarande:cry:

Polisen avlivade henne på plats, ingen veterinär hade kunnat rädda henne:cry:

Sen ringde de till mej tills de fick tag på mej, jag var ju ute och letade och detta var innan mobilernas tid, polisen som ringde förstod ju hur ledsen jag blev och sa att katten fanns där på stationen och att jag kunde hämta henne när jag hade lugnat mej:bow::bow::bow: till sådana poliser.

det finns inga ord att eller rättare sagt #!""!!## vidrigt!!!!!!!
jag kan inte förstå hur man kan behandla ett annat djur på detta viset!
kramar om min kisse och hoppas du inte springer ut.

Det är ju sjukt :s
Stackars katt!

Jag blir också arg och ledsen. Hur fan tänkte poliserna egentligen?:mad::mad::cry:

För att poliser är människor och alla människor kan göra fe!

Fast polisen får inte göra fel i sådana här fall. Att lämna ett djur att plågas till döds är ett brott mot djurskyddslagen och det är väl lagens väktare man brukar kalla polisen?

Men det är inte alla poliser som gör så utan det var just den polisen som gjorde så.

Man ska inte dömma en hel yrkesgrupp efter hur en individ agerar.

Men det är inte alla poliser som gör så utan det var just den polisen som gjorde så.

Men det händer gång på gång. Så ofta man kan läsa om poliser som: vägrar ta hand om skadade katter, dumpar katter, slår ihjäl katter som inte på något vis har livshotande skador etc.

Katter behandlas om vi jämför med tex. hundar oerhört respektlöst av polisen. Även om polisen ifråga inte tycker om katter kan h*n ju tänka på att det oftast finns en ägare till katten som bryr sig.

Men det är fortfarande inte hela yrkeskåren!

Det är ju som att säga att alla kattuppfödare bara är intresserade av pengar och inte bryr sig om katternas välbefinnande. Eller att alla ryttare bara åker häst.

Jag tycker också att "polismannen" agerade fel, men därför dömmer jag inte ut hela yrkeskåren.

Men det är fortfarande inte hela yrkeskåren!

Det är ju som att säga att alla kattuppfödare bara är intresserade av pengar och inte bryr sig om katternas välbefinnande. Eller att alla ryttare bara åker häst.

Jag tycker också att "polismannen" agerade fel, men därför dömmer jag inte ut hela yrkeskåren.

Nej, men alldeles för stor del av yrkeskåren och yrkeskåren som helhet har ett ansvar. De har utbildats för detta och eftersom omhändetagande av djur till viss del ingår i deras utbildning kan man ju se det som en kritik mot utbildningen av poliser när alldeles för många behandlar katter som skit.

För att poliser är människor och alla människor kan göra fe!

Men allvarligt talat...

Ett sådant här "fel" gör man bara inte! FRAMFÖR ALLT inte poliser som jobbar med bl.a. sådana här saker.

Jag tycker det är helt fruktansvärt att poliser kan göra sådana här saker - och dessutom komma undan med det! Står polisen över lagen? Eller är det helt enkelt så illa att vårt djurskydd är så jävla dåligt att vårt rättsväsende faktiskt inte ens bryr sig om dylika fall?

Oavsett vilket så är det riktigt skrämmande.

Efter att ha läst flera vidriga artiklar om hur polisen "tar hand om" upphittade katter så kommer jag personligen aldrig lämna in en upphittad katt hos dem. Det finns ju bilder, så man får väl ta hem katten o lämna in bilder på den till polisen ifall ägaren hör av sig, o skicka upphittat annons i tidningen istället.

Om du menar Heulwen, så skrev hon faktiskt: "hur kan poliser göra så?", inte "hur kan hela poliskåren i svea rike göra så?"

Och nej, i mina ögon får inte poliserna göra ett sådant "misstag". Visst, de är också människor, det där "misstaget" som du kallar det, är inte acceptabelt, oavsett om man är polis eller inte!! Och i synnerhet poliser borde väl veta det!

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 042
Övr. Katt Dottern fick tag i såpbubblor och hällde det över katten :meh: Känns som jag borde försöka tvätta bort det ur pälsen men känns ju som...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Lingon
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 080
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 185
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama