Blir du någonsin trött på din hund?

Lejonelle

Trådstartare
Handen på hjärtat. Blir du aldrig trött på din hund? Eller är det bara jag som ibland bara känner - ta bort honom! Så jag får kolla TV, sitta vid datorn, äta, gå på toa eller bara vara utan att det kommer någon och säger "vad gör du? får jag vara med? får jag smaka? har du glömt bort mig?"

Det kan vara vilken som helst av mina hundar som jag blir trött på men oftast valpen då. Känner mig som en urdålig matte då men hoppas att tråden ska visa att jag inte är ensam.

Sv: Blir du någonsin trött på din hund?

Känner absolut igen:D

Som nu, när jag vart långledig 9 dygn och inte fått en stund själv knappt.

Det var jättehärligt att lämna henne till nattmatten igår när jag åkte till jobbet, men likväl saknar jag henne 1 timme senare. I natt följer hon med till jobbet, men hon har skött sig bra hela dagen idag, så bara den där lilla pausen jag fick över natten räckte för mig. Man skulle ha en avlastare några timmar i veckan;)

Jag känner definitivt så ibland, så därför är jag extremt tacksam över att ha föräldrar som kan passa honom och ett dagis för honom några dagar i veckan. Det gör tiden med honom så mycket enklare eftersom jag hinner samla lite energi på mina dåliga dagar.

Fast om jag ska vara helt ärlig så känner jag mig oftare mer som en dålig hundägare för att jag har dåliga dagar snarare än att jag tröttnar på min hund. Han gör liksom inte så mycket väsen av sig och finner sig när jag är deppig, men det känns inget vidare att vara så begränsad i orken. Så jag lämnar nog mest bort honom till föräldrar eller dagis för att slippa känna mig som en hemsk hundägare :p

Ja gud ja. :o Speciellt den yngre av dom två har kommit in i familjen för att testa mitt tålamod. ;) Periodvis har min sambo försökt skänka bort henne till alla som ringer. :D

De gånger jag allvarligt överväger att skänka bort honom till första bästa är när han går från sin egen matskål rakt upp på bordet och tar för sig trots att man bara har vänt ryggen till. Då är han extremt billig... :rage:

Men till vardags så störa han mig inte, då var våran förra betydligt värre på att stoppa sin nos i blöt. Våran nuvarande är ständigt i närheten men pockar sällan på uppmärksamhet, han kan komma och lägga huvudet i knät när jag sitter och jobbar men det är bara mysigt. De gånger han kan bli jobbig har jag mest dåligt samvete eftersom det är ihop kopplat med att han har fått jobba för lite.

Haha jo självklart känner både jag och sambon så med alla våra älskade trollungar ibland.
Men det är ju övergående som tur är :)

Jag tror det är helt naturligt och fullt normalt att känna så ibland.

Sedan oktober har det hänt minst en gång i veckan att jag har funderat på att sälja både hund och sambo på blocket, dra utomlands och bara bry mig om mig själv och ingen annan under resten av mitt liv.

Men då har min hund separationsångest som i perioder inneburit att vi inte ens har kunnat slänga sopor i två minuter utan att hon fått panik, och när hon fyllde två år utan att det blivit det minsta bättre så dippade jag rätt ordentligt. Jag mår lite bättre nu, men onekligen skulle det vara rätt skönt att kunna tvätta eller springa på affären en sväng utan att sambon eller jag är hemma med hunden..

Med handen på hjärtat så kan jag säga att jag har aldrig känt så och hoppas att jag aldrig gör det heller.

Jag känner faktiskt aldrig så, men så har jag inte särskilt gå-på-iga hundar heller :)

Kl.

Jag brukar erbjuda alla jag hittar min (sambons) lilla Prazsky. :o Hon är supergo men helt ärligt en ganska jobbig individ. Dels kväver hon mig lite med all sin kärlek och närhetstörstande, dels är hon så glad och överallt ibland att hon mest liknar en flipperkula som fått spel. Hade hon varit stor hade hon varit helt omöjlig att ha i möblerade rum. Dessutom har hon rätt lätt till skall.

Min Border collie däremot är min lilla prinsessa, min skugga och är mer som en förlängning av mig själv. Hon är alltid där jag är och jag blir aldrig trött på henne. :love::love::love:

Självklart. Det händer inte ofta, men ibland upplever jag annat än lycka och kärlek när jag väcks i ottan av att bli upphånglad av tre hundar. Då stänger jag ut dem ur sovrummet en stund så går det över;)

När Wahidah var valp kände jag så ofta. Med Aysu har jag känt några gånger att jag skulle vilja anställa någon att gå ut med henne, hon blir ganska asjobbig när hon har överskottsenergi :p Men annars, aldrig.

Jorå, när jag vaknar mitt i natten av att han knaprar på något och jag försöker ligga och lyssna om det är nåt lagligt eller olagligt han tuggar på.

För mig är det viktigt att fylla på med "bra-situationer" med min hund, som idag när han gick som tåget i spåret, då blir matten så stolt.

Och när man vaknar av att de spyr upp nått äckligt. Om de vore magsjuka är det en sak, men när det är överskott av hästbajs är det fan inte synd om dem!:yuck:

Helt ärligt så tror jag inte att jag har tänkt den tanken.

Jag älskar att vara nära mina hundar och är med dom nästan dygnet runt. :love: När jag jobbar har jag valpen med mig på jobbet och nu när pojkvännen är arbetslös är den äldre hemma med honom annars följer han också med på jobbet. Jag får faktiskt lite ångest när jag tvingas lämna iväg dom över natten då jag tycker det är jättejobbigt att somna utan att dom är nära.

Visst kunde jag tycka att valpen var jobbig ibland som väldigt liten men nu när hon hunnit bli 6 månader är hon sällan jobbig. Utan har lärt sig ta det lugnt när vi är inne. Jag var utan henne en natt för några månader sen men hämtade hem henne så fort jag kunde morgonen efter.

Den äldre hunden var ett monster när jag tog över honom för 1,5 år sedan och visst tänkte jag många gånger att jag tagit mig vatten över huvudet men jag hade ingen hundvakt som jag litade på kunde hantera honom när han fick sina "ryck" som var att bita sig fast i kläderna och kampa.
Det tog ett år innan jag vågade lämna ut han till min pappa över natten.

Jag är inte bortskämd med hundvakter men det gör ingenting, kan inte hundarna följa på de saker jag vill göra stannar jag hellre hemma med dom :)

Båda de gamla; JA! De kunde var ganska jobbiga på var sitt sätt.

Båda de nya; NEJ. Faktiskt inte. De är väldigt enkla att ha och göra med :)

Jadu, ett antal gånger.. Speciellt nu när hon är konvalescent och studsar mellan väggarna... Hon är en personlighet som heter duga och sprider massor av glädje runt sig, men är en riktigt stor finne i röven när hon inte får den stimulans och den motion hon behöver....

Faktiskt inte.

Min hund är som min skugga, alltid med mig, utan att göra alltför mycket väsen av sig. Hon sover i min säng, och jag skulle nog ha svårt att somna utan den där varma klumpen som ligger och knör bredvid mig.

Det enda med henne som kan vara lite jobbigt är att hon brukar får en aktiv period just när jag vill titta på TV på kvällen. Då kommer hon dragande med den ena leksaken efter den andra, och trycker upp dem i handen på mig, för att jag ska kasta dem åt henne. Vilket jag naturligtvis gör, som den väldresserade matte jag är.

Livet skulle vara väldigt mycket tråkigare utan min lilla fjolla...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 542
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 236
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 143
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar