Blir detta en bra kombination?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare dijej
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 783
D

dijej

Mitt sto har följande föräldrar. Far:Lombard, e:Landgraf u:Gessy.
Mor:Manier, e:Tumbled u:Feylon.

Hingsten som jag skulle vilja använda är Last Liberty, e:Lord Liberty.

Bägge är holsteiner, bägge har Ladykiller längre bak i sin släkt, min i sitt fjärde led och LL i tredje eller möjligen fjärde ochså. Är lite osäker på det.

En annan hingst som jag skulle vilja ha är en P.R.E. Zagal. Skulle då få en häst med fina rörelser och min hästs otroligt fina sinnelag.

Sv: Blir detta en bra kombination?

Av det två valen så är det klockrent Last Liberty i mina ögon.

Eller vad vill du ha ut av avkomman?

Last Liberty är en hopphingst som lämnar avkommor av bra typ och med bra gång.

Både i Sverige och Tyskland har han bra index både i gång och hoppning.

Så bestäm vad du vill med avkomman. Du lär inte få två likvärdiga hästar med Last Liberty och en PRE-hingst.

Vad gäller linjeavel på Landgraf så är det så pass lång mellan att det absolut inte är någon fara.

Jag håller med dig! Det verkar vara ett klockrent val rent tekniskt sett.

Jag skulle vilja slå ett litet slag för Zagal. Om du ska ha avkomman själv så tror jag att du skulle bli väldigt nöjd med en avkomma efter honom. Han är en härlig hingst som nedärver ett underbart temperament. (Bla) Jag har själv en unghäst e. Alferez och valde mellan honom och Zagal. Valet föll i mitt fall på Alferez till mitt lågställda sto.:)

Liknande trådar

Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Marty
·
R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 200
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka