S
stars
Min dotters häst har stått några månade under sommaren på grund av en skada.Det är ett varmblod,Går knappt o rida rädd för allt kasstar sig till baka visst hon sticker inte hem tar man i henne så stannar hon men nu e det kris vi eller jag red henne i förr går då kasstade hon sig 5gångerdarrade och frusstade,hon har börjat springa i hagen och stegra sig och kan springa för bi rundbalen och hugga tag i en tugga hö o springa o äta det(sant)hon har alltid kommit till grinden när man ropar på henne men när nya hästen kom så jagar han bara i väg henne så man får gå jätte länge för o få tag i henne.han tycker inte om henne det verkar som han stressar upp henne hela tiden.nu går det två älgar bakom hagen och hon har alldrig brytt sig men han jagar upp henne så i dag har hon bara sprungitt mm valacken som är i stallet ska vara den som går först i ledet som han skulle vara lugnast men han e ju rädd bara för en råtta jag börgar ge upp hjälp mig.ang valacken kan det va så att inte kemin mellan han o mig och stoet fungerar jag ger upp det blir ju inget bättre snälla har ni nått ni kan hjälpa mig med.folk tycker jag ska sälja valacken som dem tycker han förstör stoet och han