Blir alldeles matt och redigt förbannad

Sv: Blir alldeles matt och redigt förbannad

Suck...stackars unge!!

Varför finns det sånna hudar. Hundarna eller ägarna det e fel på?

Ägaren som inte vet vad den har i kopplet kanske ?

Finns ju ett antal sådana ägare som antingen har hunden som statusobjekt eller penisförlängare och sedan har vi alla dom som fortfarande tror på att " hunden blir vad man gör den till "

Pojken riskerar att bli blind på ena ögat :(

Fyfan, jag blir så jäkla arg när jag läser sånt här!
Hur tror de att barnen på skolan kommer känna inför hundar nu?
(de = ägarna/ägaren till hunden)

Alla hundägare drabbas ju o inte minst de som äger hundar av denna ras. De är så tråkigt.. hur ska man göra för att fel folk inte ska få ha hund? Hundkörkort?
När man har uppfödning och är seriös kan man ju välja sina köpare men när oseriösa människor avlar o säljer till vem som blir de ju såhär.
De verkar inte veta vem ägaren är? Jag förstår iofs att barnet va prio 1, men det är synd.

//Mimmi

Jo ägaren har givit sig till känna och hunden är omhändertagen ( iaf enligt gp )

Man blir så ARG! Jag vet inte vad jag skulle göra med en hund som gick på min syster eller brorson..jag tror jag hade sett helt rött..stackars unge, hoppas att det inte sätter sig för livet och han blir hundrädd.

GP skrev:
Den okopplade rottweilern dök plötsligt upp på skolgården i onsdags och kastade sig över Ibrahim som lekte med sina kamrater.

...............

Det står längre ner i texten, rottis

undra va ägaren får för straff...

Usch, det är verkligen fruktansvärt! :mad:

(Men det jag också funderade över var att det inte verkade finnas staket runt skolgården? De förskolor jag sett har det.)

Men lägg av! Ni driver med mig! :D

Där jag läser står det bara "hunden", alltså;
Den okopplade hunden dök plötsligt upp på skolgården i onsdags och kastade sig över Ibrahim som lekte med sina kamrater

Inte för att det spelar roll, det är ju lika otäckt oavsett ras.

Har hört från andra håll att det var en Rottweiler också, men det spelar mindre roll som sagt ....

Men det jag också funderade över var att det inte verkade finnas staket runt skolgården? De förskolor jag sett har det.

Ja så tolkade jag också texten, enkelt vore väl för mig att se efter i morgon..

Men i sådantfall är det väl det första man ska prioritera för att trygga barnen i denna situation?

Hemskt, och rottisar som är så fina (i rätta händer), fast nu är säkert det där en "råttis" inte en SKK-rottis...

Ja så tolkade jag också texten, enkelt vore väl för mig att se efter i morgon..

Men i sådantfall är det väl det första man ska prioritera för att trygga barnen i denna situation?

Jaha, bor du i närheten alltså?

Ja, det får man ju hoppas att de gör, inte bara för att hindra att sånt händer igen utan också för att barnen i ett obevakat ögonblick "smiter" iväg upp i skogen. Eller?

Liknande trådar

Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 672
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116
Övr. Hund Jag och sambon har en liten busig dansk-svensk gårdshund på snart 3 år och 9 kg. Pga hans uppfinningsrikedom kombinerat med en viss...
Svar
7
· Visningar
3 923
Senast: utte
·
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat