Blinkade halsband/sele...?

Yrja

Trådstartare
till ganska långhårig hund. Vart hittar man det? Det enda jag hittat är ett sånt där plaströrhalsband med röda lampor i. Det försvinner tyvärr ganska mycket på min hund som har rätt mycket päls just runt halsen (BC-korsning).

Vart hittar man bra blink-prylar? Han har såklart reflexsele också, vad jag förstår så syns de bäst för bilister, men när jag rider kan det vara skönt att jag som ryttare också kan se honom när han kutar runt på åkrarna.
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

har ett litet ful-tips...:D
Jag har lessnat på blink-blinkhalsbanden, det går alltid sönder av någon anledning.
Istället har jag en ficklampa, modell liten-och-lätt (finns ju såna där pytte-varianter), som jag krokar på halsbandet. Jag tycker det funkar kanon, lyser dessutom mer.
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

Hundbutiker
Slå på nätet blink halsband
Jag hittade ett orange färgat. VGerkade kanon bra.
Annars har hund butikerna ola sorter
Häromi har vet jag.

Jag gillar även de gula reflex selarna
Till min lilla valp har jag nu en blink fyr . En liten fin lampa som sitter i halsbandet
Leta på nätet

http://www.hundliv.se/productcart/omoss/index.html
 
Senast ändrad:
Sv: Blinkade halsband/sele...?

Vart finns såna små lampor?? Det kan absolut vara en ide! :) *säkert billigare också*
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

Tack tack.. jag ska kika.. och va bra att du gillar dom gula reflexselarna. Jag var faktiskt nere och köpte en idag. ;)
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

bilmacken, clas ohlsson, osv. har för mig att den jag har heter MagLite. *inte helt säker*
Den är bra, lyser starkt, och har hållt för mycket, inklusive bad och
tokrejs i skogen.
Sen lyser den starkare än många andra lampor som är avsedda för hund, vilket vi-som-borde-ha-glasögon är tacksamma över. särskilt som hunden är svart.
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

På djurmagasinet har de lite bredare nylonhalsband med små lampor i. Jag har också sett små "nyckelringar" med blinkande plastbit som man hänger på halsbandet.
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

Jag har också en långhårig hund, men jag tog halsbandet och fäste det framtill på hans sele. Så nu blinkar han tydligt framifrån, vilket i vårat fall känns bättre. Vi har även reflexväst (inköpt på ÖB) och reflexstropp till kopplet & reflexmuddar till benen (inköpta på doglegdesign.se)
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

Jag köpte en lite blinkdosa från hundaffären. Man kan lätt med en hake fästa den i halsbandet eller kopplet och den blinkar i blått rött och vitt. Min hund är också långhårig (bearded collie) och blinket syns prima!
 
Sv: Blinkade halsband/sele...?

Sån där "pet blinker" är det jag har. Finns två storlekar och jag har den större (som trots det är liten)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 644
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 416
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Lite kort info; Min hund är 1 år, kastrat och blandras av tre raser. Det är mycket hund, mycket energi som ska riktas rätt. På...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 524
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Ja, hur gör ni hundägare? Kommer ni göra något speciellt? Hur reagerar era hundar på att det smäller? Bor ni i områden där det inte går...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
17 881
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp