Blinka och lysa!

lady_vip

Trådstartare
Jag är hopplöst ute i hundprylsdjungeln, så jag kan behöva er hjälp när min googling gått bet.

Jag behöver en/ett väst/sele/halsband som blinkar eller lyser TYDLIGT. Dvs när hunden rör sig och springer i mörker. Har hittat en väst, men det måste väl finnas mer?

Sv: Blinka och lysa!

Hööks har ett som heter "halsband reflex". Det är med lysande lampor också, går tydligen att ändra mellan blinkande och fast sken. Har dock aldrig sett det IRL så jag vet inte hur tydligt man ser det.

Jag köper blinkande reflexer på Jula. De är nog egentligen till för att fästa runt en arm eller möjligen ankeln, men jag har dem dels som benreflexer på hästarna (vi ser ut som vandrande julgranar :o) Plus att jag har dem som halsband på hundarna. Till större hundar man kan fästa dem på en reflexväst.

De blinkar starkt och syns på väldigt långt håll! (Går även att ställa in på fast sken har jag för mig, eller om det bara är snabbare frekvens på blinkandet)

Ska finnas nån reflexsele med lysdioder nånstans om jag inte minns helt fel, sen syns Orbiloc otroligt bra men det fäster man på halsband eller dyl, en i stallet hade en sån på sin hund och hela hunden lystes upp i grönt :D (finns i fler färger)

*kl och kanske lite ot*
Snälla tänk på vart ni använder dessa blinkande grejjer. Kanske är jag känslig men jag tror inte jag är ensam om att få ont utav och bli jätteförvirrad av de blinkande lysena. Att jag undrar vad det är för ufo som springer över en mörk gräsmatta är väl inte så farligt men inne i bättre upplysta områden stör de mig nästan lika mycket som ett felaktigt påslaget helljus:(

Jag är likadan som du. Jag är superkänslig för blinkande lysen och blir ofta alldeles vinglig när jag försöker titta på blinkande rörliga lysen :(

har visiglo (tror jag det stavas, men det ser fel ut, så jag kan definitivt ha fel) blinkande halsband till mina, men blinkningen är inte så tydlig att jag skulle våga släppa dem i tätare terräng än gårdsplanen och våra väl upptrampade promenadvägar. dock fanns inte modellen jag ville ha när valpen skulle få sitt blinkblink, köpte då en blinkande cylinder, storlek kattbjällra (jaja, små hundar osv :D ), och den är helt fantastisk! olika inställningar finns, jag använder den hysteriskt blinkande röd-blåa varianten, det syns på husväggen om hunden går innanför den meterhöga snövallen och jag är en bra bit bort (kallar den discopinglan av uppenbara skäl :D ). DEN skulle jag använda i snårskog utan problem, fast kanske några stycken på en större hund. köpt på djur----zinet för 70:- har jag för mig.

Jag tänkte bara använda det på hundrastplatsen, som inte är upplyst, men annars har jag lite samma inställning som dig. Därav att jag inte äger nåt blinkande:laugh:

Jag köpte cyckelLysén på clas Ohlsson och satte på hundarnas selar, en vit och en röd, då såg man vem som var vart när man är ute och går i skogen utan andra Lysen. Lyser inte tokstarkt, men man ser dom utan problem!

På loobo köpte jag en svart väst med silverreflexer och en röd lysdiod som kan blinka snabbt, sakta eller i stadigt ljus. Superbra!

P30211.jpg

Silverranden över ryggen är den som lyser starkt rött.

*kl och kanske lite ot*
Snälla tänk på vart ni använder dessa blinkande grejjer. Kanske är jag känslig men jag tror inte jag är ensam om att få ont utav och bli jätteförvirrad av de blinkande lysena. Att jag undrar vad det är för ufo som springer över en mörk gräsmatta är väl inte så farligt men inne i bättre upplysta områden stör de mig nästan lika mycket som ett felaktigt påslaget helljus:(

Bra poäng! Jag glömmer alltid bort att det finns folk som bor i stan :angel:

Jag bor "mitt i mörka skogen", även om vi har vägens sista gatlykta vid gäststugans knut. Jag vill att djuren ska synas ordentligt redan innan en eventuell bils lyktor hamnar på hunden eller hästen... däremot har jag sällan halsbanden inställda på "blink" utan har dem på konstant sken. Om det är riktigt kolsvart kan jag dock sätta blinkande på en hund och konstant på en annan så att jag ser vilken hur som är var :)

Här är en till som i stort sett enbart rör sig i mörka skogen med hundarna. Jag har nån form av halsband som går att ställa in på antingen blinkande eller fast sken. Tror faktiskt inte det är ett halsband egentligen och minns inte var jag köpt det. Bra hjälp jag är va ;)
Nu när vi skaffat en hund till vill även jag utöka reflexlagret här hemma. Ska vi ut i mörkret måste vi synas!

Jag köper oxå dessa blinkande reflexband till min hund. Fungerar kanon, syns på långt håll! =)

På loobo köpte jag en svart väst med silverreflexer och en röd lysdiod som kan blinka snabbt, sakta eller i stadigt ljus. Superbra!

P30211.jpg

Silverranden över ryggen är den som lyser starkt rött.

Den verkade väldigt smidig, men tyvärr hittar jag den inte på Loobos sida - så dom verkar inte sälja den längre:(

Jag köpte den för bara någon månad sedan. Är jättenöjd. Syns på långt håll och tydligt, både silverreflexerna och det röda ljuset. Jag har ej blinket på :)

Har tidigare haft blinkande reflexhalsband, men eftersom min kille har så lång man såg förvinner det under allt hår! :d

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 653
Senast: Rugge
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka