Bli slimmad men inte musklig

Precis, nu känner jag inte att jag vill att den här tråden ska spåra ur i nån ätstörningsdiskussion men jag kan lova att både anorektiker och bulimiker kan äta ohälsosamt mycket godis. Jag är ett levande exempel på det.
Okej. Nej, jag såg den där godisråttan som jag själv är from time to time och jag ser inte det beteendet som något särskilt stört. Därav kommentaren.

Men som jag sade förut. kolla in FMTK-appen. Den är riktigt bra och det är superkul att träna efter den :)

Okej. Nej, jag såg den där godisråttan som jag själv är from time to time och jag ser inte det beteendet som något särskilt stört. Därav kommentaren.

Men som jag sade förut. kolla in FMTK-appen. Den är riktigt bra och det är superkul att träna efter den :)

Ska kolla upp den :up:

Testat lindyhop? Dans som jag lovar att du blir svettig av. :D

Här finns en skogsjogginggrupp som forest femmes (sök på Facebook), det kanske är något för dig? Att springa i terräng i grupp är förvånansvärt roligt faktiskt, och blir mer allsidigt än att jogga på platt mark. Vet inte om de finns där du bor dock.

Styrketräning behöver inte vara med vikter, det finns olika varianter av funktionell träning och core på typ friskis och liknande ställen. Du blir inte bulkig av plankan och sit ups.

När jag springer (själv) springer jag alltid i skogen. Platt mark är ju skittråkigt :D Men jag tror inte jag är en springa-i-grupp-typ, jag vill springa i mitt eget tempo till min egen musik liksom.

Ska kolla friskis utbud och priser också, men antar att det är ungefär samma prisklass som korpen? Det blir tyvärr för dyrt (om dansen blir av) men annars SKA jag börja på antingen friskis eller korpen :):up:

Som liten uppdatering/reflektion kan jag säga att jag hittade lite bra videor på youtube om hur professionella dansare tränar utöver dans, och valde ut några av de övningar man kan göra själv hemma utan utrustning. Ffa mage, rygg och ben. Träningen i sig är säkert jättebra, det är dansare som gör det och jag vill ju ha en danskropp, men... Himmel vad svårt det är med två hundar som tror att det är lekattack på gång så fort man sitter på golvet :D:banana:

Som liten uppdatering/reflektion kan jag säga att jag hittade lite bra videor på youtube om hur professionella dansare tränar utöver dans, och valde ut några av de övningar man kan göra själv hemma utan utrustning. Ffa mage, rygg och ben. Träningen i sig är säkert jättebra, det är dansare som gör det och jag vill ju ha en danskropp, men... Himmel vad svårt det är med två hundar som tror att det är lekattack på gång så fort man sitter på golvet :D:banana:

Länka dem hit. :)

Jag har katter som klättrar på mig när jag försöker göra yoga hemma, har gett upp med det. Hunden kan jag skicka upp i soffan men katterna skiter i vad jag säger...

Slimmande muskler beror på dina egna kroppsliga förutsättningar, har du kort mellan lederna, dvs korta armar, ben kommer du se mer muskulös ut än om du har långa armar och ben. Alla har vi olika genetiska förutsättningar, vissa kanske har breda axlar av naturen och dessutom den mer korta satta typen, de kommer aldrig att se ut som Calvin Klein modeller.

Bygga stora muskler kräver dedikering, tunga vikter, rätt antal set, rätt mat, dvs kring 2g protein per kroppsvikt. Tränar du styrketräning 2 ggr (helkropp) i veckan så blir du inte stor.

Jag har tex. större lår och men ingen rumpa, jag vill ha större rumpa men inte jättemycket större lår. Jag tränar inte squats tex. eftersom mina lårmuskler tar över i övningen, dessutom så har squats störst aktivering av främre lårmuskeln, den som redan är överutvecklad hos mig. Så kan man styra hur man bygger.

Att pilates eller dans skulle bygga långa slimmade muskler är en myt, det bygger muskler- punkt. Sen att du inte aktivt går in som en kroppsbyggare och tränar för att maximera muskeltillväxt är en anna sak. Kolla dansare som är mer korta och satta, deras muskler ser annorlunda ut än deras kollegor som har långa lemmar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Häromdagen var det dags för yogapass. Jag hade jobbat på dagen – visserligen kontorsarbete men ändå förhållandevis rörligt då jag går...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Kort bakgrund: jag mådde väldigt dåligt i tonåren vilket ledde till att jag var inaktiv, tröståt en massa o gick upp väldigt mycket i...
Svar
10
· Visningar
1 751
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag jobbar vidare med att förbättra min hälsa, och jag måste säga att det går stadigt framåt! :) Sen min stresskrasch 2008 har jag mått...
Svar
0
· Visningar
492
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama