bli så arg på allt .....!!!

Sv: bli så arg på allt .....!!!

jo det ha ni rätt i , och stallägaren se till så hästen ha det bra , den få mat och skötsel ... men i kontraktet så stå det att hästägaren ska stå för skador och vet , hovslagare , och stallägaren ska kontakta hästägaren om något skulle hända , och det gör hon , men sen om hästägaren inte bryr sig fall hennes häst är halt eller ha kolik eller fastnat i stängslet och skärt upp benet ... det kan ju inte stallägaren hjälpa... stallägaren gör så gott hon kan , men börja bli redigt trött på att hon inte bryr sig ... hästägaren bara kom med hästen en dag och frågade fall han kunde stå där , hon hade redan en häst innan där ...
men nu ska ju hästen ut på foder och stallägaren ha gått med på att bara ge hästägaren 1,5 månad uppsägningstid i stället för 3 månader... men då ska hästen vara borta med när tiden ha gått ut ...
och stallägaren ska ju inte stå med övriga utgifter till någon annans häst ..!! man kan inte vara för snäll.. tänk sj , om ni hade haft stall och typ 2 hästar i stallet inte hade fått skötsel av sina ägare och de den behöver , hade ni tagit hand om dom då????

"knapplån" Det var riktigt lågt !!
Det blir ju fodervärden som drabbas av att du förstör hovarna på hästen. Om du nu var så mån om hästen att du tog ut hovslagaren så är du det INTE om du drar av dom.

Vore jag ägaren skulle inte jag heller vilja vara i stallet som ni beter er mot henne. Åka o kolla att hon inte snor nåt??? Gud va lågt !

Första delen av inlägget håller jag med. Har man gett sig in i leken....

Men andra delen. Klart som korvspad att man åker och kollar upp sina saker om man vet att det finns en chans att de försvinner. Konstigt vore det annars.

man kan inte vara för snäll.. tänk sj , om ni hade haft stall och typ 2 hästar i stallet inte hade fått skötsel av sina ägare och de den behöver , hade ni tagit hand om dom då????

Ja jag hade tagit hand om hästarna om ägarna struntat i dem! Jag gillar inte att se hästar fara illa och jag är dessutom enligt lag skyldig att sköta hästarna om ägarna skiter i det.

Sen kan man ju säga upp hyresgästen och man kan fakturera alla utlägg man har och gå till kronofogden om man inte får betalt.

Är man inte beredd att göra detta skall man inte hyra ut stallplatser!

nu ha hästen åkt, han åkte i söndags , så när vi kom upp till stallet så va han borta ..
stallägaren hade fått ett mess kvällen innan att han skulle åka ..

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 037
Senast: Fibusen
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 726
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar