Bli kontaktad av respektives chef/kollegor

Jag tycker inte att man sköter jobbrelaterade grejer på facebook! Jag är vän med många kollegor och även min chef på Facebook, men är det ngt jobbrelaterat så använder man ju jobbmailen alt ringer på arbetstid om det inte är kris. Facebook är för mig ingen kanal att sköta jobbsaker på.
Vi använder ofta FB på jobbet då vi har en grupp på min avdelning och alla får infon samtidigt .Men är det till någon av oss direkt så ringer bossen

Jag använder fb till jobbrelaterade frågor, mest bilder, om jag inte har nån annan möjlighet till kontakt.

Jag tycker inte det är oförskämt, men vill du inte så ska du ju säga ifrån såklart?

Jag tycker faktiskt det är oförskämt att gå via partnern. Om man har ett jobb där man behöver kunna nås akut så bör jobbet förse en med en akuttelefon. Det händer någon enstaka gång att jag kontaktar kunders partner om de telefonnummer jag har inte fungerar och jag måste få tag på dem så snabbt att brev inte funkar. Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt och försöker undvika det så långt det går. I min bransch är det ändå väldigt vanligt att kundens partner är mer eller mindre involverad i företaget.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 919
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 707
Senast: Lhas
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 823
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama