Zizzy
Trådstartare
det ryktas om att hovslagar utbildningen i uppsala startar igen till hösten. frågade T på hådens men han visste ingenting om det.. hittar heller ingen info om detta på SLUs hemsida.. (för det är väl de som håller i utbildningen??)
någon som vet något om detta?
de skulle ha ett uppehåll i utbildningen i två år, eftersom marknaden var mättad. (ja i uppsala ja, men inte resten av sverige.. *suck*)
jag funderar starkt på att utbilda mig inom hovslageri, och är väl insatt i hur arbetet fungerar. då min sambo är hovis.
men till utbildning och hur jag skall gå till väga.
jag hörde att utbildningen i uppsala kostar runt 130 000..
hur har folk råd med det? lån? kan man söka studiemedel under tiden man pluggar?
finns det stependier som man kan söka för att ha råd med utbildningen?
någon som gått utbildningen i fråga eller annan utbildning för den delen , hur har det varit?
utbildningen i skara, har den blivit bättre eller hur är det?
om den har blivit bättre kan den ju vara ett alternativ.
utbildningen i norrland?
jag skulle iof kunna kanske kanske gå som lärling, men jag måste ha någon sorts inkomst, även om den är pytteliten.
hur har ni gjort som är hovis idag? eller ni som utbildar er?
hovisar behövs i vår trakt.. då två har lagt ner, en minskar ner, en sjuk konstant osv.. killen håller på o jobba ihjäl sej..
någon som vet något om detta?
de skulle ha ett uppehåll i utbildningen i två år, eftersom marknaden var mättad. (ja i uppsala ja, men inte resten av sverige.. *suck*)
jag funderar starkt på att utbilda mig inom hovslageri, och är väl insatt i hur arbetet fungerar. då min sambo är hovis.
men till utbildning och hur jag skall gå till väga.
jag hörde att utbildningen i uppsala kostar runt 130 000..
hur har folk råd med det? lån? kan man söka studiemedel under tiden man pluggar?
finns det stependier som man kan söka för att ha råd med utbildningen?
någon som gått utbildningen i fråga eller annan utbildning för den delen , hur har det varit?
utbildningen i skara, har den blivit bättre eller hur är det?
om den har blivit bättre kan den ju vara ett alternativ.
utbildningen i norrland?
jag skulle iof kunna kanske kanske gå som lärling, men jag måste ha någon sorts inkomst, även om den är pytteliten.
hur har ni gjort som är hovis idag? eller ni som utbildar er?
hovisar behövs i vår trakt.. då två har lagt ner, en minskar ner, en sjuk konstant osv.. killen håller på o jobba ihjäl sej..