Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du någon gång gjort en ordentlig utredning till varför du blöder så mycket?Jag blöder kortare tid, det är den behållningen jag har av p-piller och minipiller. Minipiller var katastrof, klarade inte att äta dem mer än två månader... Helt ärligt föder jag hellre barn...
Jag har provat det mesta som finns på marknaden tyvärr :-(
Jag blöder kortare tid, det är den behållningen jag har av p-piller och minipiller. Minipiller var katastrof, klarade inte att äta dem mer än två månader... Helt ärligt föder jag hellre barn...
Jag har provat det mesta som finns på marknaden tyvärr :-(
Den sägs vara bra för dem med endometrios. Vet inte om det tom är så att den är gjord speciellt med endometrios i åtanke.Mirena, är den bättre för de med Endomitros? Det är något som de misstänker jag har men ingen vill kolla eftersom de måste gå in och titta efter. Tänkte när de sterilierar mig kanske man kan få veta...
Har du någon gång gjort en ordentlig utredning till varför du blöder så mycket?
Wow!
Då hade du mer behållning än jag.... Jag blödde i och för sig mindre, men desto längre...
Hoppas du hittar nån vettig lösning. Gissar att du testat p-plåsterna också? (om dom nu finns kvar??)
/L
Steg ett är att ta reda på mer exakt varför du har så rikliga och långvariga blödningar. Den här gissningsleken att vi provar ditten och vi provar datten utan att veta mer exakt vad problemet är är helt vansinnigt men tyvärr väldigt vanligt när det kommer till mensstörningar.Varit på gyn på sjukhus flera gånger med VUL koll osv men de sager bara att för att kunna veta måste de göra titthålsop osv. Och det vill de inte göra... Det var hyfsat länge sedan och det är därför jag nu sökt mig privat för att se om jag kan få bättre hjälp.
Steg ett är att ta reda på mer exakt varför du har så rikliga och långvariga blödningar. Den här gissningsleken att vi provar ditten och vi provar datten utan att veta mer exakt vad problemet är är helt vansinnigt men tyvärr väldigt vanligt när det kommer till mensstörningar.
Har du alltid haft det så här? Har du barn som du har fött?
Har du redan barn så är det oftast lättare att "ta bort allting". En läkare är ju skyldig att ta hänsyn till att det ingreppet gör att du inte kan få egna biologiska barn. Det händer ju trots allt att folk ändrar sig.Samt ja, har barn som jag fött. Blev bättre direct efter men det blir värre och värre för varje mens...
Hur länge sedan? Verkar det hålla sig? Tack vare denna tråden börjar första gången på länge fundera på att inte ta bort hela skiten. Buke är underbart! :-D
Liten uppdatering: Jag jobbar just nu för att få till sterilisering och att de då går in med titthålsop och tittar efter om jag har endomitros eller ej. Jag hoppas på svar så snart som bara möjligt. Att kunna få till en bränning av hinnan vore guld, det är just nu ännu värre runt ägglossningen än det varit på länge så just nu känns det som det går snabbt :-(
Tack alla för svar! Känns skönt att fler har fått hjälp och att inte vara ensam även om man önskar att Inga fler har det! Ni har verkligen gjort att jag vågar hoppas på ett slut!
Jag hade stora problem som försvann med Mirena. Jag är blödningsfri, har ingen pms, har knte gått upp i vikt, bara nöjd som tusan. Cyklokapron hjälpte mig bra, i och med att den är receptbelagd blir det väldigt mycket billigare.
Jag hade gärna haft Mirena men min sexlust försvann helt.
Aj då, det har jag inte drabbats av. Nu måste jag däremot byta och fasar lite för utplockningen. Tyckte det var som att bli skjuten med armborst att sätta in den.
För mig gick det supersmidigt, kändes knappt när hon tog ut den