blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Jo, det gör det. Men man kan lära sig att hantera dem. Vilket känns mer konstruktivt än att göra politik av nån annans trauma..?

Politik är det redan. Du med din inställning bidrar än mer till att göra det till politik, en politik som INTE är till någon fördel för de hundratusentals kvinnor som utsätts för våldtäkter av olika slag varje dag.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Som du skriver sa later det inte som om han menade att gora dig illa, eller fa dig att ma daligt. Alla manniskor ar inte superbrighta alla ganger. Oavsett om vi har tuttar eller ballar.

Prata med honom, nar du orkar. Det ar nog ingen omojlighet att han kanner sig.. mindre bra han med.

Det handlar inte om att vara bright, det handlar om att utnyttja sin makt på ett vidrigt sätt.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Det låter som att han utnyttjade situationen. Skuldbelägg dig inte, för allt i världen.
Han borde däremot må dåligt över att vara spik nykter och passa på när du är redlös.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Det handlar inte om att vara bright, det handlar om att utnyttja sin makt på ett vidrigt sätt.

Enligt din logik har sa ar jag bade offer och forovare. Lite beroende pa hur man ser det.

Och aprapa att vara full vs nykter, jag brukade kunna dricka ratt javla mycket utan att det marktes direkt hur full jag faktiskt var. Gick rakt, pratade vettigt, skotte mig for det mesta. Till och med den kvallen jag lyckades supa mig till en 6 timmars minneslucka fattade ingen Hur mycket jag faktiskt druckit. Ar TS som jag t.ex. ar det mycket mojligt att han inte alls insag hur full hon var.

Mina egna historier som ar ratt lika TS har summasumarum slutat med att det var den stackars killen som fick mest ont, fastan de var nyktrast/nyktra. Helt enkelt for att jag inte insag, varken onykter eller full, att det fanns kanslor dar som dom inte upplyst mig om. Sa dar var det val snarare jag som utnyttjade dom, och inte alltid skotte det sa forbaskat snyggt. :meh: :o Jag ar ingen perfekt manniska, pa nagot satt.


Jag bar val fortfarande lite hundhuvud over det, darfor jag rekommenderade TS att prata med honom... Vi kan Forutsatta lika mycket att han egentligen ar upp over oronen kar, inte forstod hur onykter hon var, och just nu sitter hemma och grater som vi kan forutsatta att han ar en horndawg som gar omkring o skrockar for han fick doppa. Just saying.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 702
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 485
Senast: Pratsch
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 187
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp