blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

misspomfrey

Trådstartare
i fredags hände något som gett mig ångest.
jag hade en liten fest - blev svinpackad.
en "kompis" till mig var där - han var nykter.
jag hade sex med honom - på hans initiativ
han frågade typ om jag ville eller något - jag sa typ att "jag är full jag kan göra allvar av saker driv inte med mig"
han var på efter det - vi skulle ha det när alla hade gått typ..
frågade då och då "när?" eller sa typ "snart" och blinkade.
jag försökte skratta bort det. men ah. det hände sen. jag var så full att jag inte alls fattade vad jag gjorde. nånstans mitt i kliver jag av honom - ber han gå. - jag insåg väl att jag inte ville.

jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. vet inte vem jag ska skuldbelägga.
känner mig ledsen - äcklig osv. har ångest. gråter
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. vet inte vem jag ska skuldbelägga.
känner mig ledsen - äcklig osv. har ångest. gråter

Varför måste någon skuldbeläggas? Varför känner du dig äcklig?

Det du kanske ska fundera på är ditt drickande, verkar inte så bra att supa sig så full att man knappt vet vad man gör.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Det är ingens fel. Inte hans, inte ditt.
Men sluta drick alkohol. Det är inte bra för någon.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Du var full och gick med på det. Du sa inte emot även om du kanske inte regelrätt sa ordet ja enligt din utsago. Det finns ingen att skylla på mer än alkoholen i detta fallet. När du klev av så accepterade han det verkade det som och sa inget om det? Misstänker att han var lika full som dig?

Sluta dricka så mycket så du inte förlorar självkontrollen.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Du var full och gick med på det. Du sa inte emot även om du kanske inte regelrätt sa ordet ja enligt din utsago. Det finns ingen att skylla på mer än alkoholen i detta fallet. När du klev av så accepterade han det verkade det som och sa inget om det? Misstänker att han var lika full som dig?

Sluta dricka så mycket så du inte förlorar självkontrollen.

han var nykter dock.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Även om han var nykter så ville du ha sex. Däremot kan jag personligen tycka att det inte är den bästa idén att sätta på en full vän. Han kanske utnyttjade situationen, tog en chans och frågade och fick det svaret han ville ha.
Säker på att han bara vill vara din vän?

Jag har ett förflutet med mycket alkohol och dåliga val pga det men har aldrig fått frågan av en killkompis om vi ska ha sex. Så kanske han gillar dig mer än som vän? Jag menar, annars är det ju bara att ragga upp vem som för att få ett ligg.

Men i alla fall, drick inte så du inte vet vad du gör.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Men det är väl klart att han inte vill vara en vän? En (nykter) vän knullar inte sin vän när den är aspackad och inte vet vad den gör.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Det finns folk till vad som helst. Vissa har inga problem med att sätta på en full vän (uppenbarligen) och fortfarande bara vill vara just vän. Varken mer eller mindre. Frågan är ju bara hur det ligger till i detta specifika fallet. Det återstår TS att ta reda på det för jag gissar att dom kommer behöva prata om vad som hänt innan dom kan gå vidare.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

KL
Alltså snacka om victim blaming i denna tråd?

TS:
Håller med niphredil, det där är ingen vän att ha. Riktigt svinigt och respektlöst gjort och så beter man sig inte om man har alla hönsen hemma.

Jag förstår till fullo att du känner dig utnyttjad, men i juridisk bemärkelse så har ju inget brott begåtts tyvärr.

Nog för att det inte är hälsosamt att dricka så mycket, men han ska inte utnyttja dig i ett sånt tillstånd. Finns det någon du kan prata med? Kanske kan du ringa någon jour tex?
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Detta önskar jag att nån hade sagt till mig första gången jag gjort nåt liknande: det är inget ideal att behålla kontrollen jämt. Att ha kul och uppleva saker kräver att man testar, att man tar risker ibland. Man är inget offer för att man gör saker som man kommer på i efterhand att man inte gillade. Det är naturligt och lärorikt. Vad du provar en lördagkväll behöver inte betyda nånting om vem du är eller ska bli.

Försök komma på vad det är du mår dåligt över istället. Är det skam över att förlora kontrollen? Att du lät dig styras av bekräftelsekicken? Eller var du rädd? För vad? Försök kom på det, så vet du vad du ska undvika.

Och skitsamma vems fel det var, men det låter inte som att killen var särskilt lyhörd eller omtänksam. Var glad att du lärt dig det. Nu kan du skita i honom.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Detta önskar jag att nån hade sagt till mig första gången jag gjort nåt liknande: det är inget ideal att behålla kontrollen jämt. Att ha kul och uppleva saker kräver att man testar, att man tar risker ibland. Man är inget offer för att man gör saker som man kommer på i efterhand att man inte gillade. Det är naturligt och lärorikt. Vad du provar en lördagkväll behöver inte betyda nånting om vem du är eller ska bli.

Försök komma på vad det är du mår dåligt över istället. Är det skam över att förlora kontrollen? Att du lät dig styras av bekräftelsekicken? Eller var du rädd? För vad? Försök kom på det, så vet du vad du ska undvika.

Och skitsamma vems fel det var, men det låter inte som att killen var särskilt lyhörd eller omtänksam. Var glad att du lärt dig det. Nu kan du skita i honom.

Hon mår väl dåligt över att hon blev utnyttjad när hon var i ett hjälplöst tillstånd? Är det så konstigt? Håller med om att man måste kunna släppa på spärrarna och ha kul, men det ingår liksom inte att bli sexuellt utnyttjad för det. TS har ingen skuld i det som hände.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Menade VERKLIGEN inte att hon har någon skuld.

Men jag tror det är sundare att se det som att man gör aktiva val och har makt över sitt liv, än att bara vara en sån som "råkar ut för" saker och sen mår dåligt över dem. Utan att anklaga sig själv kan man ju försöka se orsakskedjan. Det brukar vara lite ångestdämpande också, att se på det hela utifrån. Och minnas att miljarder andra har gjort samma sak, vad kände de då, och vad gjorde de?

Det viktiga är ju att inte fastna i ångest och skam, utan våga resonera med sig själv, ge sig själv lite utrymme.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Menade VERKLIGEN inte att hon har någon skuld.

Men jag tror det är sundare att se det som att man gör aktiva val och har makt över sitt liv, än att bara vara en sån som "råkar ut för" saker och sen mår dåligt över dem. Utan att anklaga sig själv kan man ju försöka se orsakskedjan. Det brukar vara lite ångestdämpande också, att se på det hela utifrån. Och minnas att miljarder andra har gjort samma sak, vad kände de då, och vad gjorde de?

Det viktiga är ju att inte fastna i ångest och skam, utan våga resonera med sig själv, ge sig själv lite utrymme.

.... och då existerar plötsligt inga förövare, inga våldtäktsmän.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

.... och då existerar plötsligt inga förövare, inga våldtäktsmän.
Jo, det gör det. Men man kan lära sig att hantera dem. Vilket känns mer konstruktivt än att göra politik av nån annans trauma..?
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

..tycker ingen bar skuld.. dar haller jag faktiskt med. Alkoholen i sa fall...

Klart du mar daligt, det kan jag forsta... men forsok, som tidigare sagt, bena ut vad du mar daligt over.

Var det for att du i fyllan jamsade med?
For att du tycker han borde ha insett att du var for onykter for att ha omdommet kvar?
For att det hande oht?
For att det (kanske) kanns lite utstuderat med en nykter manlig van som stannar kvar efter att resten gatt nar vardinnan ar full?

Sort of, been there, done that. Har val vaknat fler an en gang och velat banka huvudet in i vaggen med angest Och bakfylle angest over mindre brillianta saker. Bade mina val och andras.

Om du blev utnyttjad eller ej... det kan ingen har saga. Och huruvida du blev det eller ej, om han forstod Hur onykter du var eller ej, hur han tankte, det kan ingen av oss veta... och egentligen ar det inte (forlat) sa vasentligt vad han menade eller tankte sig. Det som ar vasentligt ar ditt maende och de funderingar, kanslor och tankar du har.

Som du skriver sa later det inte som om han menade att gora dig illa, eller fa dig att ma daligt. Alla manniskor ar inte superbrighta alla ganger. Oavsett om vi har tuttar eller ballar.

Prata med honom, nar du orkar. Det ar nog ingen omojlighet att han kanner sig.. mindre bra han med.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

tusen tack för förståelse och svar. la ut samma grej på flashback och fick visserligen positivt tillbaks där också men fick väldigt mycket skit också. ska väl se det som att ni här på buke är vettiga och förstående. tack tack tack. jag ska tänka på det ni sagt. och prata med honom ?! när jag orkar.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

åh ja, om alla bara kunde lära sig att hantera mördare, våldtäktsmän och rånare så skulle vi ju inte ha några problem. jippie!
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

...for att dividera om sant hjalper verkligen TS hantera sitt maende.



/

MissP: andas, ta hand om dig sjalv... som jag skrev innan, jag personligen, tror verkligen inte han menade att gora illa dig pa nagot satt. Och det kanske kan kannas skont for dig att fa prata med honom, se hur han tankte, jamfora med dig sjalv, o sadar.
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

Självklart gör det det. Hjälper det TS om folk, helt oemotsagda, skriver i hennes tråd att kvinnor helt enkelt borde lära sig att hantera våldtäktsmän?
 
Sv: blev utnyttjad - eller blev jag inte det?

i fredags hände något som gett mig ångest.
jag hade en liten fest - blev svinpackad.
en "kompis" till mig var där - han var nykter.
jag hade sex med honom - på hans initiativ
han frågade typ om jag ville eller något - jag sa typ att "jag är full jag kan göra allvar av saker driv inte med mig"
han var på efter det - vi skulle ha det när alla hade gått typ..
frågade då och då "när?" eller sa typ "snart" och blinkade.
jag försökte skratta bort det. men ah. det hände sen.
jag var så full att jag inte alls fattade vad jag gjorde. nånstans mitt i kliver jag av honom
- ber han gå. - jag insåg väl att jag inte ville.

jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. vet inte vem jag ska skuldbelägga.
känner mig ledsen - äcklig osv. har ångest. gråter

Kära unga kvinna, om du blir så gammal som jag så kanske du nån gång kommer att påminna dig "tänk att en gång när jag var full ....o.s.v."

Jag minns massor av sådana "tillfällen", vi som var unga på 60-talet var berusade av den sexuella friheten och låg med alla o varandra, huller om buller, fulla o/e nyktra.

Nu är vi gamla tanter med barn o barnbarn, en del av oss sköts kanske inom 10 år av dig.
Jag ångrar mig inte och jag tror att de flesta av oss inte gör det, vi hade kul utan dåligt samvete + att det inte fanns HIV på den tiden.

Du behöver du inte göra en stor grej av det här, mannen/killen har ett köttigt organ utanpå kroppen (penis), du satte dig på den?, hade penisen i dig (om jag förstått det rätt), sen steg du av, ingen skada skedd, what´s the big deal.

Du behöver inte skriva det här på näsan för hela världen att läsa, men om du nu har gjort det så tänk själv bland alla kommentarer.

Dagens moraluppfattning vet jag inte så mycket om men den verkar pendla mellan kk och dumpa sambon som fallit i ögonblickets svaghet.

Jag önskar dig lycka i framtiden, sexuell samvaro kan vara ett kroppsligt nöje men också en förtroendegest mellan 2 älskande.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 702
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 485
Senast: Pratsch
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 187
Senast: Ramona
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 508
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp