Blev lite osäker!

Sv: Blev lite osäker!

Tack! Tänkte väl det. Men då måste det blivit fel i nyaste Ridsport. Där har en 6-åring startat och placerat sig i 1.50 ena helgen och sedan är den placerad i Breeders helgen efter. Eller kan den vara ett år äldre och ha dispens???

/Timsetim

är nog ett fölsto som är 7 år men startar då i breeders som 6åring, då får den gå 1.50m hoppning och sedan breeders.

har tänkt på det att femåriga fölston får gå 1.30m hoppning ena helgen och fyraårschampionat i 1m nästa, då är man förberedd allt hehe

Hade det varit så hade jag inte reagerat. Hästen jag menar är en godkänd hingst!

/Timsetim

Timsetim skrev:
Tack! Tänkte väl det. Men då måste det blivit fel i nyaste Ridsport. Där har en 6-åring startat och placerat sig i 1.50 ena helgen och sedan är den placerad i Breeders helgen efter. Eller kan den vara ett år äldre och ha dispens???

/Timsetim

Det måste vara ett feltryck, om inte annat gå in och kolla på förbundetssida och sök upp hästen så får du se dennes resultat, jag blir förvånad om du hittar en placering/start på 1,50.

Olinda skrev:
Det måste vara ett feltryck, om inte annat gå in och kolla på förbundetssida och sök upp hästen så får du se dennes resultat, jag blir förvånad om du hittar en placering/start på 1,50.

Senaste resultatet enligt förbundssidan är i juni...

Inte bara en placering, två placeringar i 1.50 och dessutom står ekipaget (men med annan ryttare) omnämnt i artikeln. Ja, jag vet inte, men håller med om att det måste blivit fel någonstans.

/Timsetim

Timsetim skrev:
Senaste resultatet enligt förbundssidan är i juni...

Inte bara en placering, två placeringar i 1.50 och dessutom står ekipaget (men med annan ryttare) omnämnt i artikeln. Ja, jag vet inte, men håller med om att det måste blivit fel någonstans.

/Timsetim

Vilken häst gäller det?? PM:a om du inte vill lägga ut det här.

En kvalificerad gissning (utan att ha ridsport närvarande) är att det är HH du menar men det är inte samma HH som RZ har placeringar i 150 med utan det är en annan f-96.

Löste det problemet ?

gylle skrev:
En kvalificerad gissning (utan att ha ridsport närvarande) är att det är HH du menar men det är inte samma HH som RZ har placeringar i 150 med utan det är en annan f-96.

Löste det problemet ?

Det stämmer, det finns två med samma namn, det är alltså inte samma häst, det är feltryck eller fel i resultatredovsiningen ev för att ryttaren inte fyllt i anmälningblnaketten korrekt och arrangören slarvat lite och tagit fel häst när de letat upp den i registret.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 18 hästar under svensk flagg kom till start vid världsmästerskapet i hoppning för 5- 6- och 7-åringar. Bjurfors Chacco klarade sig bäst...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Efter en förändring av formatet som infördes vid de olympiska spelen i Tokyo 2021, kommer hoppningens lagtävlingen att äga rum först...
Svar
0
· Visningar
77
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 308
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 639
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar