Bleckert Boy

elle12

Trådstartare
Jag var i Falsterbo i dag och kollade in 6 års hoppningen. Mest imponerad var jag av Bleckert Boy-vilken kapacitet, han hoppade som om hindren var 1,50 istället för max 1,30. Såg att han inte har löst licens i år, någon som har någon avkomma efter honom här?

Sv: Bleckert Boy

Om någon härinne ska se Bleckert Boy i 6-årsfinalen i Falsterbo i morgon kan ni väl rapportera här, jag har tyvärr inte möjlighet att åka ner själv i morgon. Jag tyckte bara att han hoppade så bra när jag såg honom i veckan, så det är intressant att höra om han "alltid" hoppar så bra. Han verkade inte vara någon tidshoppare, men var som sagt högt över alla hinder:).

Har sett en 07:a efter honom, kommer dock inte ihåg vad det var på mammas sida. Var dock ganska liten (född i mitten av februari och var lika liten som min som är född i början av april) men lika grov som en fullvuxen-testosteron-trippad tjur :angel: var dock väldigt söt, men som sagt liknade ungefär ett ardenner föl :P

En bekant till mig har en superfin ädel unge e Bleckert Boy, såg den som föl (född 06).

Mamman är e Cor de la Bryere - Landgraf - Freeman, och hennes tidigare avkommor har inte heller varit dåliga om man säger så.

Stamman är helintressant, Colman betäcker jättemycket i Tyskland och vi har två föl e honom i år där nere.

/C

Skönt att höra att han inte med säkerhet föräver "ardenner" då:angel: Hur som helst så är han ju inte i avel nu, han kanske kommer att vara sporthäst på heltid några år? En mycket intressant hingst tycker jag.

Kul med fler fina avkommor efter honom, han har ju inte betäckt så många ston.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 517
Senast: Sassy
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 927
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: lirco11
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar