Blandrasvalpar

A

AWAKE

Jag vill se bilder på era blandrasvalpar.

Jag vill inte se "blandras-hatare" eller kommentarer som "..hur kan man korsa de raserna" Inget tjabb med andra ord! Bara bilder på era blandisar och en liten text med kanske.. ;)
 
Sv: Blandrasvalpar

Här är min blandis Emil, 15 v. (Border Collie, Labrador)



 
Sv: Blandrasvalpar

Jag tror inte att någon här hatar blandraser.

Dock är avel i syfte att producera blandraser, eller avel på blandraser, inte speciellt populärt, eller hatat om du så vill, vilket är förståeligt.
 
Sv: Blandrasvalpar

Mina...sch/bc/collie

175720.jpg
 
Sv: Blandrasvalpar

Min ena hund är blandis. Det var inte alls planerat, tiken stod bunden eftersom hon löpte och hanen sprang lös från sin ägare och ner till tiken, ingen visste något förrens det var för sent.

Men han är världens snällaste hund, han skulle passa på ett barnsjukhus eller dagis, älskar och bli klappad.

Han är 5 år i juli och är av raserna kelpie/schäfer/labbe/flatcoted

186668786FXwIfQ_ph.jpg


192176224YTZjGJ_ph.jpg


192177835eHewZY_ph.jpg


Tyvärr gamla bilder, han har lite mera hull nu;)

MVH Favina :bump:
 
Sv: Blandrasvalpar

Här är min underbara tjej..:love: :love: hon är förvisso över två år nu..
Schäfer/rottweiler/labrador/stövare..

här är hon som valp.
loviz010.jpg


o här som vuxen
llllll.jpg
 
Sv: Blandrasvalpar

Min lilla Sappo passar ju perfekt hära.
Han är en blandning utav, Kelpie, Border Collie, Finsk Lapphund och Wachtelhund.
Tanken är att han ska bli en skällande renvallare när han blir stor :) Snabb som vinden är han iallafall, både på gott och ont.
Han är ju inte ens ett år ännu, och åker skoter som han inte har gjort annat i sina dagar.
Och renarna tycker han helt klart är superspännande.

6622889.jpg

6998484.jpg

7175258.jpg
 
Sv: Blandrasvalpar

Här är mina älskade hundar...

50% Terveuren, sedan är det lite Border Collie, Labrador, Schäfer och Setter.

Moa2.jpg


Sedan har vi lille bebis, som nu iofs är mer unghund än valp... Men det vet hon inte om! :D Hon är över 50% Border Collie, resten är Terveuren, Labrador, Schäfer och Setter.

6d6e2fc6.jpg


Untitled-1-1.jpg


Världens finaste, snällaste, pussigaste små gullevovvar! :love:
 
Sv: Blandrasvalpar

Nu har jag iofs ingen blandras längre, men hittade en bild på Mulle när han va valp.

Vit herdehund/Border collie

 
Sv: Blandrasvalpar

guud vad fin han var!! jag som egentligen inte gillar terveuren och terveruenkorsningar, men denna var verkligen vacker!! :love:

Tack! Vad glad jag blev! :) Världens snällaste, smartaste hund. Dessutom är det en hon, eftersom hon är mamma till den svartvita pälsbollen i mitt inlägg. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 546
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 241
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 178
Senast: Vicks
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp