Blandras boxer/schäfer?

Sv: Blandras boxer/schäfer?

jag har en sån blandning´. Har tyvärr inte haft henne sen liten utan det är en omplacerings hund...

Hon är 7 år gammal, å är lite nervöst lagd ( men det beror förmodligen på att hon blev misshandlad som valp :cry:)
Men blir tryggare för var dag som går..
Hon har kronisk klåda i huden som hon tydligen haft jämt, men har funderat på om det sitter psykiskt på henne eftersom hon kliar sig mest om hon jagar upp sig, t.ex när hon blir överlycklig, blir nervös över nåt eller när jag lämnar henne ensam. :(

I övrigt är hon en lugn å vänlig dam.. =) :love::love:

8731_180899474971_648594971_3900992_4672853_n.jpg

KL

Jag hade en Schoxer som barn, eller tom en renrasig sådan :D Både mamman och pappan var schoxrar! De såg ut som slimmade mastiffar, gula med svarta masker. Helt underbara i tempramentet:love: Skulle gärna ha en sådan igen:love:

jag har en sån blandning´. Har tyvärr inte haft henne sen liten utan det är en omplacerings hund...

Hon är 7 år gammal, å är lite nervöst lagd ( men det beror förmodligen på att hon blev misshandlad som valp :cry:)
Men blir tryggare för var dag som går..
Hon har kronisk klåda i huden som hon tydligen haft jämt, men har funderat på om det sitter psykiskt på henne eftersom hon kliar sig mest om hon jagar upp sig, t.ex när hon blir överlycklig, blir nervös över nåt eller när jag lämnar henne ensam. :(

I övrigt är hon en lugn å vänlig dam.. =) :love::love:

8731_180899474971_648594971_3900992_4672853_n.jpg

Prova med Omega 3 olja i maten. Vår boxervalp fick utslag som kliade när han var mindre, det är tydligen någon slags kvalster som är ärftligt och mycket vanligt hos boxer. Det kanske kan vara något sådant din hund har. Vi fick bort det lätt som en plätt med Omega 3 efter rek. från vet.
Kan ju vara värt att prova?

Prova med Omega 3 olja i maten

Ja varför inte.. Har ju testat massa annat oxå, foder utan vete, lamm o ris foder, fick en kur med Stronghold av vet, klådstillande schampo, m.m.. men peppar peppar.. Nu när "fröken nervös" börjar förvandlas till "miss bitch":angel: så har klådan börjat avta mer å mer..

Just därför jag misstänker nervöst beteende som är grunden.. :crazy:

Men tack för tipset.. :D

Ja varför inte.. Har ju testat massa annat oxå, foder utan vete, lamm o ris foder, fick en kur med Stronghold av vet, klådstillande schampo, m.m.. men peppar peppar.. Nu när "fröken nervös" börjar förvandlas till "miss bitch":angel: så har klådan börjat avta mer å mer..

Just därför jag misstänker nervöst beteende som är grunden.. :crazy:

Men tack för tipset.. :D

Ha, ha ja man brukar ju testa det mesta.
Jag trodde inte ett skit på det där Omegadribblet men blev ju så klart mycket glatt överraskad när det funkade :D

Bitch är bättre än nervös ;) Hoppas det försvinner, det är huvudsaken.

Här är en till som har en äkta schäfer/boxer... Frisk som en nötkärna inga allergier, hd fel eller nått. Underbarare hund får man leta efter. Han är fyllda 8 år men som boxern är han valpig på alla sett och ingen tror att han är så pass gammal som han är (har dock en liten grå nos). Skulle lätt kunna tänka mig att ta samma blandning igen dock med ordentligt kollade föräldrar för psyket och hälsans skull. En ruskig arbetsmaskin som kan gå non stop hur länge som helst.

Hej jag har en hanhund blandras schäfer/boxer,han heter tjabo är ljusbrun i pälsen och har en svart aniktsmask med en liten vit strimma mitt i mellan ögonen,undertill på bröstkörgen är han helvit i pälsen,jag har länge funderat på att ta valpar på honom,han har schäferns vak tinstinkt i sig och boxerns lekfulla sätt,jag skulle ha lagt ut bilder på honom om jag bara visste hur man gjorde

har en hanhund boxer /schäfer tjabo stört skön att se på ser ut som en schäfer i kroppen men med lite muskulösare/bredare ansikte svart mask och svarta boxer öron bröstkorgen är lite blandning av brun å vit går som ett kors från bröstkorgen och neråt magen är han hel vit ganska busig utav sig i lynnet,kommer väl av boxern tror jag,samtidigt är han vaktig utav sig,Han är resultatet av en tjuv parning.pappan är en polis hund och mamman var en helvit boxer dock inte helt albino därav hans vita päls undertill i övrigt är han ganska lugn av sig fyller 6 år nu till hösten,har massor av bilder på honom men vet ej hur man lägger ut bilder.väger så där runt 42 kilo.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 919
Senast: valpköpare
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 669
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 418
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Vi var ju tvungna att ta bort en av våra hundar för ungefär en månad sedan och även om det just för tillfället kan kännas lite skönt att...
2
Svar
23
· Visningar
2 730
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar