Sv: blandras Bordercollie o schäfer
jag bodde granne med en sådan korsing innan.. och jag kan säga att jag tykte inte alls om den hunden.
opålitlig.
jag var dum och lät han leka med min tik som bara var runt året, (den ca 2 år) vips så fick han spelet och klippte henne rätt i sidan..
(hon hade som TUR var täcke på sig, fick inte en skråma men hon skrek rätt ut för hon fattade ingenting.. vi är tre vittnen som såg det hela.. han kom från ingenstans, hon såg honom inte alls och han sprang rätt in i sidan på henne, kom snett bakifrån..)
efter det så hade varken grannen eller hunden något att göra på min sida av trädgården. han stack gärna och jagade hästar, bilar katter osv i området. givetvis så spelade ju stor roll in att hans matte var totalt pantad. men vill man inte ut och röra på sig när man har en enegisk hund så får man problem. (och alla andra omkring..)
(sen finns det en hel novell med skit hunden gjorde för hon inte hade någon som helst koll, kissade på vår rentvätt, ytterdörr gode ditt och datt osv osv.., en annan historia. )
så nej,jag tycker inte hon ska ta en sån hund om man inte vill ha en hund att jobba med ordentligt....(mycket huvud gympa mao)
hon kanske kan skaffa en renrasig hund så man vet lite vad man har i kopplet iallafall?