Blåmärken?

EmmaW

Trådstartare
Dagens kan kanske mest onödiga fråga/ tråd men hur lång tid kan det ta för blåmärken att framträda, alltså synas? Timmar, dagar eller tom 1-2 veckor? Hittar inget vettigt när jag googlar :)
 
Sv: Blåmärken?

Vad jag har förstått så kan det bero på hur djupt skadan sitter. Och var, såklart.

Idag fick jag t.ex. ett blåmärke på handryggen efter att ha drämt den i en dörrkarm. Det kom nästan direkt och bredde långsamt ut sig i halvtimme ungefär. Nu är det storlek enkrona och lär stanna så.

Fick även ett gulaktigt blåmärke efter en blodprovstagning i fredags, det såg jag först idag.
 
Sv: Blåmärken?

Det jag nog igentligen undrar är om ett blåmmärke kan uppträda synligt som först ca 1 vecka efter att ha slagit i eller så? O_o
 
Sv: Blåmärken?

Nej. Ett blåmärke som inte "fylls på" börjar ändra färg (till grön-gult) efter några dagar, så att det skulle komma fram något blått först efter en vecka är osannolikt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 529
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 001
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi (Tråden delvis inspirerad av Willes tråd om sjukersättning) Om man får godkänt sjukersättning på deltid, t.ex 25 eller 50%. Och om man...
Svar
6
· Visningar
781
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp