Blåmärken av Wrangler

Segelflygarinnan

Trådstartare
Jag får blåmärken utan Wrangler! Och då menar jag inte att Wrangler här på forumet slår mig.. ;) Utan snarare när jag rider i mina jeans och galopperar..
Någon som har något svar på varför? Dom är underbara att rida i, så jag kan inte förstå.. Dock har jag gått ner i vikt sen jag köpte dom, så kan va för att dom är lite otighta..?

Jag kan inte förstå hur man kan få blåmärken utan av att rida i Wrangler-jeans??! :confused:

Sv: Blåmärken av Wrangler

Jag får blåmärken utan Wrangler! Och då menar jag inte att Wrangler här på forumet slår mig.. ;) Utan snarare när jag rider i mina jeans och galopperar..
Någon som har något svar på varför? Dom är underbara att rida i, så jag kan inte förstå.. Dock har jag gått ner i vikt sen jag köpte dom, så kan va för att dom är lite otighta..?

Jag kan inte förstå hur man kan få blåmärken utan av att rida i Wrangler-jeans??! :confused:

Säkert att Wranglan här på forumet inte ger blåmärken????:angel:

Det gör inte ont, kanske att det skaver lite, men oftast så hittar jag dom bara där hux flux efter ritten... :angel:
Blir precis ovanför insidan av knät.. :confused:

är det ömt om du trycker på dem?
är det inte det så tror jag det är fejkblåmärken.
är jeansen blå? mina senaste wrangler färgar nämligen av sig på huden när jag rider eller om jag sitter med ett ben över det andra typ på en stol en längre stund. speciellt om det är fuktigt ute.

de har gjort såhär ända sedan jag köpte dem trots mycket användande och massa tvättar... och det är nog två år sedan nu :D

jag får "blåmärken" på insidan och ovansidan knät, på höfterna och ibland strax nedanför skinkorna. mycket tjusigt vill jag lova! :D

Ah, det lät ju faktiskt som en potentiell anledning.. Dock så ömmar dom, så det är nog faktiskt blåmärken.. :( Sexigt värre!

*kl*

Sadelen?? Kan vara något dolt som du kanske stöter ihop med när du galopperar tex som du inte känner då?

MVH Malin

Ett tips när vi nu är inne på färgning...
Mina första wranglerjeans jag köpte var svarta. Efter första tvätten var de mörkgrå med en massa fula ljusare ränder.

Jag fick då lära mig att man alltid ska tvätta dem i 60 grader, särskilt vid första tvätten, så att färgen sätter sig.

Som kuriosa kan jag berätta att det mesta klarar t.o.m. 90 grader! Jag stötte på en granne i tvättstugan som helt förtvivlat konstaterade att hon av misstag tvättat i 90 grader istället för 40. Ut ur maskinen plockade hon bomullstoppar, tröjor, jeans, bomullsbyxor m.m. Och allt var helt okej! Förutom en kofta med mohairinslag, den är numera i storlek 6 år.... men ruggigt varm! :rofl:

Ett tips när vi nu är inne på färgning...
Mina första wranglerjeans jag köpte var svarta. Efter första tvätten var de mörkgrå med en massa fula ljusare ränder.

Jag fick då lära mig att man alltid ska tvätta dem i 60 grader, särskilt vid första tvätten, så att färgen sätter sig.

Som kuriosa kan jag berätta att det mesta klarar t.o.m. 90 grader! Jag stötte på en granne i tvättstugan som helt förtvivlat konstaterade att hon av misstag tvättat i 90 grader istället för 40. Ut ur maskinen plockade hon bomullstoppar, tröjor, jeans, bomullsbyxor m.m. Och allt var helt okej! Förutom en kofta med mohairinslag, den är numera i storlek 6 år.... men ruggigt varm! :rofl:
Lite OT, sorry men... :)
I tvättstugan i studenthemmet på strömsholm när jag gick där, var maskinerna trasiga... (De tvättade alltid i 90 grader oavsett vad man ställde dem på) Men vi märkte inget alla kläder var ok... Hmmm... tills vi tvättade helskodda ridbyxor :cry:

De såg ut som om du lagt tidningspapper i blöt:crazy::(

Kanar jeansen upp? mina egna wranglers har jag gjort ett hål i nere för att trä sporren i genom då kan de inte kana upp och skava ngt.
Köper jeansen 1 tum större på längden, så att de täcker bootsen helt.

Lite OT, sorry men... :)
I tvättstugan i studenthemmet på strömsholm när jag gick där, var maskinerna trasiga... (De tvättade alltid i 90 grader oavsett vad man ställde dem på) Men vi märkte inget alla kläder var ok... Hmmm... tills vi tvättade helskodda ridbyxor :cry:

De såg ut som om du lagt tidningspapper i blöt:crazy::(

Ja du ser! Det är bättre med western och jeans så att man kan tvätta grejerna ORDENTLIGT!!! :rofl::rofl:

Kanar jeansen upp? mina egna wranglers har jag gjort ett hål i nere för att trä sporren i genom då kan de inte kana upp och skava ngt.
Köper jeansen 1 tum större på längden, så att de täcker bootsen helt.

Jag har varken boots eller sporrar.. ;) Men nej, de kanar inte upp märkvärt, inte mer än andra jeans. Jag är ganska kort (160), så alla mina jeans är för långa och får läggas upp.. :(
Däremot insåg jag idag, att det är där side jockeyn slutar och går över till fender.. Så det är nog något lurt med sadeln som skaver, får ta en närmare titt när jag orkar... :angel:

Däremot insåg jag idag, att det är där side jockeyn slutar och går över till fender.. Så det är nog något lurt med sadeln som skaver, får ta en närmare titt när jag orkar... :angel:

Det där har jag också varit med om, med ny sadel och nya byxor! Det blev så illa vid ett tillfälle att det blev riktiga köttsår..:crazy: Kunde inte sitta i sadeln på en vecka!

Men jag bytte modell på byxorna till slim fit och det blev mycket bättre. Jeansen med regular fit korvade ihop sig just där side jockeyn slutade och vips blev det skavsår.

Men nu har jag slitit på sadeln ett tag och det är inga problem längre!

Det där har jag också varit med om, med ny sadel och nya byxor! Det blev så illa vid ett tillfälle att det blev riktiga köttsår..:crazy: Kunde inte sitta i sadeln på en vecka!

Men jag bytte modell på byxorna till slim fit och det blev mycket bättre. Jeansen med regular fit korvade ihop sig just där side jockeyn slutade och vips blev det skavsår.

Men nu har jag slitit på sadeln ett tag och det är inga problem längre!

Ah, det är nog där det ligger... Mina Wrangler blev ju hyperförstora efter bara några veckor. (Gick både ner mycket i vikt och så blir ju alltid jeans lite större..) Så det blir att inhandla nya, mindre brallor.. :smirk:

Ja, det kan vara värt ett försök med mindre byxor!

En annan sak som jag märkte var att jag satt inte helt stilla i sadeln och därav blev det också korvigt med skavsår som resultat.
Det var bara att koncentrera sig på att sitta STILLA i sadel....

Byxorna får nog inte va för "loosefit" för då blir d veck o dom ger skav..bättre med lite tajtare som inte kan vecka sig.:)

Liknande trådar

Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
682
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 222
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 807
Senast: Lavinia
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 720
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12
  • Tips i London