Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

:eek:
Vad är det för mastodontbok!? Hur lång brukar en ljudbok vara (lyssnar så gott som aldrig på böcker)?

Kanske för överväga det där med båda böckerna samtidigt ändå... O_o :angel:

Pfft, inte ens 600 sidor. :angel:

Outlander är inte ens 650 sidor den.

Varför skulle du inte läsa båda sarusaru? ;)

@Blacksmithfarm De har den inte på biblioteket då? Den är ju rätt gammal och hyfsat stor. :) Men rätt tjock, så kanske bra att börja nu om vi ska hinna innan seriestart? :)

Jag kan inte släppa det här... Saker som är från 2000-talet är inte gamla, jag vägrar acceptera en sån världsordning!!! :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

*vandrar iväg och kollar utgivningsdatum för säkerhets skull*

:eek: :confused: :eek: :confused: :eek::eek::eek: :confused:

:crazy: :( :cry:

... 1991.
Inte bara boken är gammal, jag är gammal! :meh:

Vad är det för mastodontbok!? Hur lång brukar en ljudbok vara (lyssnar så gott som aldrig på böcker)?

Kanske för överväga det där med båda böckerna samtidigt ändå... O_o :angel:
Jag lyssnar på Analfabeten som kunde räkna nu, den är 11,5 h :angel: Nog för att jag tyckte att Brobyggarna var tjock (har den som riktig bok också) men trodde aldrig att den skulle vara så lång! Ska ge den en chans ändå, det är Thomas Bolme som läser och jag vet sen innan att han är trevlig att lyssna till :)

Jag kan inte släppa det här... Saker som är från 2000-talet är inte gamla, jag vägrar acceptera en sån världsordning!!! :rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage::rage:

*vandrar iväg och kollar utgivningsdatum för säkerhets skull*

:eek: :confused: :eek: :confused: :eek::eek::eek: :confused:

:crazy: :( :cry:

... 1991.
Inte bara boken är gammal, jag är gammal! :meh:

Bwaaahahaha!! ....Eller jag menar... Neeeejdå momsan, du är inte aaaaalls gammal! ;) :D :D

Bwaaahahaha!! ....Eller jag menar... Neeeejdå momsan, du är inte aaaaalls gammal! ;) :D :D

:rage:

Och jag hoppas du (och ni allihop!) är medvetna om att jag har en särskild
LISTA!
på alla som använder det där vedervärdiga namnet på mig... :cautious: :wtf:

Förresten :eek: :eek: :eek:

Det hänger faktiskt UNDERÅRIGA här på buke!! :rage: :rage: :rage:

Ha! Nu är det ju du som inte har nån koll - jag är ju yngst, vettuväl! :angel: :grin:

:rage:

Och jag hoppas du (och ni allihop!) är medvetna om att jag har en särskild
LISTA!
på alla som använder det där vedervärdiga namnet på mig... :cautious: :wtf:

Ha! Nu är det ju du som inte har nån koll - jag är ju yngst, vettuväl! :angel: :grin:

Åh, hänger den inramad ovanför din säng? Skriven i guld? :love:

Yngst? Vad hände med "saker från 2000-talet är inte gamla"? :p

Åh, hänger den inramad ovanför din säng? Skriven i guld? :love:

Yngst? Vad hände med "saker från 2000-talet är inte gamla"? :p

Sådana saker skrivs givetvis bäst i blod. :sneaky:

Vad som hänt är att jag åkt till Egypten för att titta på en fin flod jag hört talas om. Det är väldigt fridfullt här! :up:

@Monstermom

Mensblod? :D Är det något jag är rik på... :cautious: ;)

Aha, så jämfört med Nilen är du yngst? :idea: :up: :D

Hörrudu! Kom inte här och *suddasuddasuddasuddasuddasudda*

Du är dåligt inflytande! Marsch iväg till enhörningstråden med dig (för tack vare *sudda* är det du som gått över gränsen:angel:)! :laugh:

Nu tar jag mitt smaskande Monster och går och lägger mig, jag tror det var dags för en stund sen... :banghead: :laugh:

Edit 2: Nä, det blev ännu värre när jag försökte göra det bättre. Nvm, verkligen dags att sova... :cautious:

Senast ändrad:
Jag har böckerna också, och följer med strömmen bara nån börjar strömma. :p

I ett helt orelaterat men dock bokligt sidospår så har jag nu hittat ett väldigt intressant arbete jag måste dela med mig av! Jag läser som sagt Emma just nu, och blev distraherad av nån fundering jag inte längre ens minns riktigt vad den var, men nåt om pengar i boken i alla fall (kan ha varit Augustas status kanske...?). Frågade den allsmäktige Google, som spottade upp följande: Above Vulgar Economy :idea::love::up:

Det är faktiskt riktigt intressant läsning, och har gett mig flera intressanta tankeställare och insikter (fast jag har inte i närheten av läst klart det än), så det rekommenderas varmt till alla som gillar Austen och/eller andra böcker från den tiden!

Nu ska jag gå och lägga mig, för min syster har tagit sig för att drämma till mig i ansiktet med en trädgren så jag damp i backen... (Olycka!) Tre tänder blöder och är lite tjuriga om huruvida de faktiskt passar så riktigt bra där de bott förut, och jag har liiiiiiiite ont i huvudet. Ingen mer djupdykning i georgiansk ekonomi för mig ikväll, men ni andra kan ju få nöjet så länge! :idea:;)

Och om nån känner för att ta ut en hysteriskt uttråkad Monster på kvällspromenad åt mig så vore det super... :up: :grin:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Bra gårds och stallhund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka