Blacksmithfarms Buke-Bokcirkel

Jag har redan läst Outlander och är med i diskussionerna, men jag tror inte att jag bryr mig om att läsa om den :).

@Monstermom AJ!!! :eek:

Länken om ekonomin såg väldigt spännande ut (läste första siodorna nu), den ska jag läsa igenom vid tillfälle! :)

(Och apropå länkar så går jag just nu igenom den som Sasse postade tidigare i tråden, innehållande Eragonsatir. Den är ju heeelt underbar och så träffande :love:.)

Okejdå, jag börjar väl strömma då. ;)

Outlander eller Främlingen av Diana Gabaldon
@Monstermom @Blacksmithfarm @Värlens bästa Lord som dessutom är smartast och ödmjukast i världen @Vira

Hur fort läser ni? Om jag säger 100 sidor om en vecka, vad säger ni då? :)

Jag letar fortfarande efter boken! Den finns inne på biblioteket, men jag har inte hunnit åka förbi och snappa upp den. Får jag lite press på mig går det kanske bättre ;)
Det låter inte alls orimligt med 100 sidor i mina öron.

Jag har redan läst Outlander och är med i diskussionerna, men jag tror inte att jag bryr mig om att läsa om den :).

@Monstermom AJ!!! :eek:

Länken om ekonomin såg väldigt spännande ut (läste första siodorna nu), den ska jag läsa igenom vid tillfälle! :)

(Och apropå länkar så går jag just nu igenom den som Sasse postade tidigare i tråden, innehållande Eragonsatir. Den är ju heeelt underbar och så träffande :love:.)

Jag började också läsa lite mer där, men jag blev för irriterad när det var tusen utläggningar om hur drakar faktiskt är kallblodiga, ju! Hm... :cautious:
Jag var väl kanske färgad av mitt djupa hat mot Eragon i grunden, men jag pallade inte mer dumheter helt enkelt. :angel::rofl:

@Sasse sa inte du att du hade för mycket just nu för att vara med och läsa?

Att jag drömt om dig är visserligen trevligt, men har jag drömt det låter det som en mardröm! :eek: ;) :love:

Jag hoppar på Outlander. Om bara internet vill fungera så lär jag hinna läsa 100 sidor till på onsdag. Men om inte så... :p

Jag började lyssna på Brobyggarna igår kväll och är mitt i kapitel 7 redan :D
Jag har normalt svårt för Guillou (Arn var ok, likaså Tjuvarnas marknad. Gillar INTE Hamilton) men den här boken är mer en berättelse än roman och då blir språket "enklare" och vackrare tycker jag. Det är korta meningar som är enklare att följa men det ger ändå en bra fantasibild av de fantastiska vyer som beskrivs vid Norges kust. Jag kommer helt klart läsa/lyssna på fortsättningarna också! Min pappa läser just nu den tredje boken i serien och enligt honom är de läsvärda alla tre :)

Så snart dottern behagar somna så pluggar jag i hörlurarna och bänkar mig i kvällssolen på balkongen! :love:

@Sasse kul att du är på! :) jag kommer inte att hinna förrän typ Torsdag - fredag.
Jag hänger på tills då, om jag kan. Beror som sagt på internet, det dog lagom tills jag skulle bekräfta köpet av boken igår.. Verkar dessutom bara fungera utomhus (!), att sitta med en surfplatta i +25 vet jag inte om jag är helt hajp på :p Men får se!

Jag började lyssna på Brobyggarna igår kväll och är mitt i kapitel 7 redan :D
Jag har normalt svårt för Guillou (Arn var ok, likaså Tjuvarnas marknad. Gillar INTE Hamilton) men den här boken är mer en berättelse än roman och då blir språket "enklare" och vackrare tycker jag. Det är korta meningar som är enklare att följa men det ger ändå en bra fantasibild av de fantastiska vyer som beskrivs vid Norges kust. Jag kommer helt klart läsa/lyssna på fortsättningarna också! Min pappa läser just nu den tredje boken i serien och enligt honom är de läsvärda alla tre :)

Så snart dottern behagar somna så pluggar jag i hörlurarna och bänkar mig i kvällssolen på balkongen! :love:

Har inte börjat med Brobyggarna än, men har i stort sett samma erfarenhet som dig av Guillou, har inte försökt mig på Hamilton än dock. Så det låter lovande :)

Främlingen/Oulander: Jag är på sida 40-nånting nu, så jag ska nog kunna hinna ikapp med er andra :) I det ex jag lånat är det kapitelbyte på sid 97, kapitel 6 börjar där. Så mitt mål blir att ha läst dit :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gravid som "äldre"
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Leasa eller köpa bil

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka