BlÅbÄrsrabatt

B

Bloody F Mary

Finns det någon som odlar blåbär?
Jag skulle villa utbyta tips och råd, jag har precis fått ett blåbärsland och har köpt 5 plantor, sambon har grävt en bassäng som fyllts med torv och rhoderenderonjord.
Plantorna blommar så jag hoppas få bär i år.:d:d

Sv: BlÅbÄrsrabatt

Ja, det ska jag göra.:)
jag har 5 nya plantor och fem gamla. De gamla är jättegamla de köpte jag som ung men de har stått fel(mörkt), så de är oxå flyttade. överlever inte de så sätts där 5 nya i höst.

Nu är blåbärsrabatten i öppen sol som det tydligen ska vara.Ska se om jag hittar en gammal granstubbe eller två och lägga i oxå.!

Senast ändrad av en moderator:

Bilder skulle vara kul , de hörs så roligt Blåbärsland :D torr humår ja vet

Har ett blåbärsland, tyvärr vet ja inte vad det är under för material. Men kan visa bild. Är amerikanska blåbår och en annan sort. :) stora buskar.

Åhh, vad roligt med en bild!:)
Jag tittade på mina idag och jag har oxå amerikanska blåbär(lapparna hänger kvar), 3 st plantor sen var de andra två nån hybridkorsning och båda skulle vara självfertila och det är bra.
Mina andra har jag ingen aning om vad det är för sort de är flyttade nu till bättre boende:D,alltså till blåbärsrabatten, och tar de sig inte köper jag mer nya nästa år och byter dem..
Jag undrar ändå får du många bär på dina plantor?
och vilka är smakligast, de amerikanska eller dina andra?
Jag har fullt med bär på mina amerikanska men bara fåtal på hybriderna.:d:d
Kan alla kart vara kvar tror du nu när plantorna är nysatta eller behövs det gallras?:cry:

Vi köpte två plantor amerikanskt blåbär förra våren. De bar bär första sommaren men inte är de lika goda som "riktiga" blåbär. Jag minns inte om det var en hona och en hanne?!

Tyvärr vet ja ej hur de smakar än. Men blåbär finns så ja nog kan klara mig hela vintern :) Köpte huset nu i våras. Men längtar tills jag får smaka på dom. :) Ingen aning om de ska gallras eller inte. :) Jag låter de växa vilt.

har du fått blåbär än?mina börjar mogna men är inte klara alls än.undrar,får du många bär och är det nån annan som har plantor som får mogna bär nu?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 278
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 941
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
24 028
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24