Jamtland

Trådstartare
Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller youghurt. Kräm är inte heller någon höjdare.

Däremot blåbärsscones är riktigt nice men inte jättenyttigt (behöver hålla ett öga på vikten)

Har ni här på bild fler förslag på recept som innehåller blåbär?

Gärna glutenfria (men inget krav, det går oftast att byta ut så det funkar)
 
Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller youghurt. Kräm är inte heller någon höjdare.

Däremot blåbärsscones är riktigt nice men inte jättenyttigt (behöver hålla ett öga på vikten)

Har ni här på bild fler förslag på recept som innehåller blåbär?

Gärna glutenfria (men inget krav, det går oftast att byta ut så det funkar)
Min frukost idag blev smoothie med blåbär, banan och yoghurt. Det var inte så dumt faktiskt :)
 
Slar ocksa ett slag for att blanda ner dem i en smoothie, ytterligen mums-mums
Jag har typiskt banan, mjolk/grekisk yoghurt, lite havregryn, kanske lite proteinpulver eller fron beroende pa vad jag har hemma
 
Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller youghurt. Kräm är inte heller någon höjdare.

Däremot blåbärsscones är riktigt nice men inte jättenyttigt (behöver hålla ett öga på vikten)

Har ni här på bild fler förslag på recept som innehåller blåbär?

Gärna glutenfria (men inget krav, det går oftast att byta ut så det funkar)
Blåbär har olika effekt på magen om de är kokta eller råa enligt mamma. Så googla ev om det och se om det verkligen är så att blåbär är lika bra för din mage om de inte är i det tillstånd du brukar äta dem :) Dvs om du brukar äta dem råa och är supernöjd med dem så kanske du inte känner att du är lika nöjd när de är kokta i havregrynsgröt eller muffins, men däremot när de åkt smoothie.
 
Tycker om blåbär i sallader gärna i kombination med nån ost och hade kunnat koka egen sylt också med lite chia frön i :)
 
Min mage gillar att jag får i mig blåbär, men jag tycker inte det är så gott att bara äta dem rakt upp och ned eller i fil eller youghurt. Kräm är inte heller någon höjdare.

Däremot blåbärsscones är riktigt nice men inte jättenyttigt (behöver hålla ett öga på vikten)

Har ni här på bild fler förslag på recept som innehåller blåbär?

Gärna glutenfria (men inget krav, det går oftast att byta ut så det funkar)
Jag brukar blanda i overnight oats med chiafrön. Väldigt gott!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 932
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 888
Senast: Bapelsin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 229
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
1 999
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp