Björns kallblod

Sv: Björns kallblod

Hon hade sprungit rätt ut flera gånger. Denna gången gick hon i dödens, tvärstannade och kastade sig sedan rätt ut. De bakom hade ingen chans... Hon var "känd" även om hon inte hade orsakat någon olycka tidigare.

Vilken andra häst menar du som fick specialundersäkning?

Att Annie Freght lämnat bra är inte så konstigt, hon hade hög kapacitet.

Det var en till häst i samma lopp där detta hände som ådömdes specialundersökning, så jag tänkte om det var någon incident där den hästen också betett sig konstigt. Vet inte namnet så här direkt, men såg det när jag sökte på hennes löp.

förstår inte varför du skrev det här till mig...?

Jag har inte dömt DEN hästen för vad den gjorde i det här loppet. Jag säger bara att JAG tycker alla borde ha slagrem som en ren säkerhetsåtgärd. Den är ju inte direkt i vägen och många otäcka skador kan förhindras.

Såg att någon skrev att isf borde man ha en massa annat också, men det tycker jag är lite struntprat. En slagrem är ju så enkel att sätta på även om inte hästen "brukar" slå.
Man kan ju även föra över detta på oss människor; "Varför ha bilbälte varje gång man åker någonstans? Vi krockar väl inte varje gång?" Poängen är att risken finns alltid!

håller med om att man inte ska tävla med en häst som är en fara för sig själv och andra.

Jag skrev inte det till någon, gjorde bara ett inlägg i diskussionen?

Tycker du inte att den är farlig? :eek:

Är det okej att starta på om de bara är farliga var femte gång de är i vagn?

Jag vet som sagt inte, jag vet inte ens om hästen hade slaggjord eller inte? Verkar vara lite oklart. Men jag tror inte en häst som slår och är bråkig går utan slaggjord i tävlingsvagn..?

*kL*
Men vad jag såg hade den ingen slaggjord?
Alla bör ha slggjord på sina oavsett, jag skulle aldrig vilja att en kusk blev skadad pga min häst.
Var det nån som såg om den hade slaggjord?
Hästen bakom som trampade upp i dem såg halt ut efteråt stckars ägare

Det var min häst,klarade sig undan helskinnad tack vare en skicklig kusk !

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
12
· Visningar
1 156
Senast: WildWilma
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 679
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Nota
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 195
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka