Björnfot och ridning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lover
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 539
L

lover

I vilken omfattning skulle du rida en häst med björnfot? Kan det underlätta om man lindar benen vid ridning? I nuläget är det inget hästen lider av men vem vet hur det blir i framtiden, så för att inte ev förvärra saken..kom med åsikter.

Sv: Björnfot och ridning

Det kom in en häst med björnfot båda bak som bara skulle genomgå vet besiktning. Den gick igenom bes men vet rekommenderade att den inte skulle ridas på böjt spår och inte dressyrtränas pga att man ville undvika mer belastning på bakbenen. Det är stor belastning på leder, senor och ligament på en häst med björnfot och ofta ger det förslitniningsskador. Så endast lättare träning på rakt spår rekommenderades denna häst och den skulle skos med äggskor bak vintertid, resten av året fungerade den bra barfota.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 216
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
700
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 765
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
2 578
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Barfotaboots!