Biverkning av vaccination? Stelhet?

SoNo

Trådstartare
Mitt sto började för ca 1 vecka sedan att bli konstig i ridningen.
Hon vaccinerade sig mot hästinfluensa och stelkramp för exakt 2 veckor sedan nu.

Vi hade problem med hovböld i samma sida (vänster fram) i höstas och trodde att det var något som började spöka igen.
Hovslagaren hittade ingenting i hoven igår och hon är inte svullen eller varm någonstans.

Jag longerade henne igår för att få lite mer kläm på hur hon rör sig innan jag kontaktar veterinären.
I höger varv så travar hon på bra, är inte hängande och följer volten bra.
Men i vänster varv så blir hon jättehängande och om jag ger lösa tyglar på ena kortsidan så verkar hon inte vilja svänga utan springer nästan in i staketet innan hon reagerar på att svänga.
För mig tycks det vara så att hon har något i hals/bog på vänster sida, hon verkar inte vilja böja sig.
Min fundering är då direkt om det kan beror på vaccinationen?
Men, 2 veckor sen vaccinationen känns dock lång tid....?

Är det någon som har varit med om detta innan?

Hon verkar inte ha "ont" för när jag red henne så skrittar hon i friskt tempo och hon tar ut stegen, men hon verkar väldigt stel i vänster varv som sagt...

Sv: Biverkning av vaccination? Stelhet?

Lokala reaktioner efter vaccination brukar vara uppenbara men kan sitta i bra många veckor.
PL

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 844
Hästvård Häst har mest troligt gått omkull rejält i hagen Nick halt i trav,böjt och rakt spår. Vilar 2 veckor innan vi får tid hos vet. Vet...
Svar
3
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja höra lite förslag och gisssningar på vad som kan vara fel på min häst. Har bokat kliniktid, men först om en...
Svar
5
· Visningar
2 645
Senast: bellala
·
Hästvård Nu måste jag dryfta lite med någon annan. Blir liksom inte riktigt klok på vad som är fel på vår ponny. För något är det, det känner jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 733
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18