Biter sin kattunge

D

dolphinsmile

Min katt biter sin ena kattunge lite då och då. Inte bara snabbt utan håller i den och nästa tuggar på den och kattungen skriker jätte mkt. Antar att det är hennes sätt att tillrättavisa den. (det är den busigaste) Men det är väldigt läskigt och jag avbryter nästan varje gång för jag står inte ut att se på. Gör jag rätt? Nån som har nån erfarenhet?

Sv: Biter sin kattunge

så gjorde båda mina katter när de fick ungar. Men brydde mig inte så mycket för de får sköta sitt. De sätter bara kattungarna på plats skulle jag tro.

Du får väl kolla så att hon bara tillrättavisar, kattmammorna kan också "sprätta" hej vilt på sina kattungar, ser lite mycket ut men ungrana verkar inte bry sig efteråt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 632
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 860
Senast: fixi
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 236
Senast: Acto
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 846
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar