Bitande valpar

Sv: Bitande valpar

Skriver lite allmänt men reagerar på att folk säger att dem inte uppfostrar, inte korrigerar och absolut inte bestämt, nu kanske alla här bara tänker att korrigering uppfostran och bestämdhet betyder att man skriker nej och nyper tag i valpen.

Men det är för mig en typ av korrigering att varna med aj/pip för att sedan lyftabort valpen och själv avsluta leken(gå eller bli passiv), detta är väl uppfostran på högsta nivå som dessutom kan ske med bestämdhet?

När man besöker en hel kull med valpar (helst 10-15 st)som alla går till anfall mot samma person kan jag dock hålla med om att det kan vara något hopplöst(läs meningslöst och onödigt) för man hinner inte "haka lös" den andra innan den första går till anfall igen så antingen står man ut eller rädda sig den som kan :p

Till TS tycker tipset om att höra sig för med valpköparen innan du kliver in till valparna låter sim en bra ide :D lycka till hos odågorna

Senast ändrad:

Så där har två av mina varit också.
Pipande är SKITKUL, då biter vi ännu mer! Får man en avledande leksak kan man trycka in den i munnen OCH bita, SKITKUL! Får man ont på riktigt och råkar skrika till, SKITKUL, då hugger vi igen! Blir man passiv, SKITKUL, då kan man försöka få liv i människan igen!

Lösning för mig; Rest mig upp för att rädda händer/armar/ansikte. Tagit på mig höga vinterkängor för att rädda hälsenor/vader/smalben. Sedan; tagit tag i dagens bestyr och tänkt "det går över" samtidigt som valpen då attack-biter i kängorna.

Jag inser med detta inlägget att det finns jobbiga valpar, och så finns det valpar från helvetet där inget av dessa tips som finns i tråden funkar på. :banghead:

:D

Så var det när jag hälsade på Sareks kull också, tre valpar hängde i min tröjärm och lät som minimotorsågar (eller eltandborstar :D), en valp bet i vardera sko och resten skulle upp i ansiktet. Hur kan man låta bli att bli kär?

Liknande trådar

Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 554
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30