Bitande kanin

R

Rihonin

Min kanin har börjat bitas :crazy:
ibland när han slickar en kan an bita till :( eller så går han bara fram å biter en :mad:
jag vet verkligen inte vad som gjort att han fått detta beteende eller hur ja ska bli av med det..annars är han en mycket trevlig å social kanin som vill vara med där det händer saker ;)
nått förslag på hur ja ska göra för att få honom att sluta bita mig :confused:

Sv: Bitande kanin

Sådär höll min kanin också på förut, vete sjutton varför. Fast jag gav bort honom då jag blev allergisk ett tag senare, och nu biter han inte alls.

Min kanin kan få för sig att nypas i hälsenan (inte skönt vill jag lova) om man inte bryr sig om honom. Han börjar med att krafsa och om man inte klappar honom då bits han.....Ibland kan han råka nypas när han "pussas" på fingrarna också, men det tror jag är rent misstag.
Det bästa är nog att ta ett ordentligt tag i öron och nackskinn med en hand precis när kaninen biter och säga ett ordentligt "Fy" eller "Nej"! (Fungerar i och för sig inte på min kanin, men han vet för stunden att det är fel)

Min kanin brukar också bitas. Jag vet inte varför...

Jag tycker absolut inte att du skra rycka tag i öronen och nackskinn!
Flytta bestämt undan kaninen och ryt lite åt den istället, inget fysiskt "våld".
Min första kanin kunde också få för sig att nypa till lite när han höll på att slickas, men då ville han vara i fred. Försök med att ta undan handen när kaninen slickats lite, låt den inte hålla på tills den själv inte vill mer.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 884
Senast: Hermelin
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 177
Senast: Ridinglady
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 218
Senast: Jahaja
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 444
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar