K
krista
Min häst är som sagt väldigt speciell........ Lite av en "pissmärr" kan man väl säga. Nu hände det igår igen, hon bet mig! Detta har hänt 1 gång innan (som hon har bitit mig alltså) då bet hon mig i låret när jag skulle göra rent ett sår, detta kunde jag stå ut med. Men denna gången då hugg hon mig för att jag skulle spänna sadelgjorden! Jag är alltid mkt försiktig när jag spänner sadelgjorden så det inte skall vara obehagligt för henne men jag hann faktiskt inte reagera innan hon bet mig, var inte direkt beredd på det. Nu var hon extra grinig igår eftersom hon är hög brunstig.
Men nu tycker jag inte det är så roligt, känns inte kul att veta att hon försker bita en lite då och då (det var bara ca 2 veckor sedan hon hugg mig i benet). Jag har bara haft henne i 6 månader men börja fundera på att försöka sälja henne om det är nån som vill ha henne..........
Visst hon är super trevlig att rida men det känns inte roligt det här
Har fått reda på att hon har bitit sin förra ägare 2 gånger och hennes sambo 1 gång. Hästen har även bitit min hovslagare.
Jag har varken råd eller möjlighet att skicka i väg henne till någon hästhanterare. Jag tror inte heller att hon har ont någonstanns (visserligen har jag inte röntgat henne) men hon visar inga konstigheter vid ridningen utom endast vid hanteringen.
Vad skulle du göra??
Men nu tycker jag inte det är så roligt, känns inte kul att veta att hon försker bita en lite då och då (det var bara ca 2 veckor sedan hon hugg mig i benet). Jag har bara haft henne i 6 månader men börja fundera på att försöka sälja henne om det är nån som vill ha henne..........
Visst hon är super trevlig att rida men det känns inte roligt det här
Har fått reda på att hon har bitit sin förra ägare 2 gånger och hennes sambo 1 gång. Hästen har även bitit min hovslagare.
Jag har varken råd eller möjlighet att skicka i väg henne till någon hästhanterare. Jag tror inte heller att hon har ont någonstanns (visserligen har jag inte röntgat henne) men hon visar inga konstigheter vid ridningen utom endast vid hanteringen.
Vad skulle du göra??