Sv: Biotin.

Om det är meningslöst att ge det som jag gör, så gör det väl egentligen ingen skada heller att han får det? :o! När vi har varit ute på "flera-timmars-skogstur-med-massa-spring" tycker jag att han kan få lite extra ju :).
 
Sv: Biotin.

Biotin = Vitamin B8.

Men en häst behöver också B1 , B2 , B6 och B12 (speciellt vid pälssättning men också vid hård ansträngning.)så det räcker inte att bara ge Biotin men för hovarna är det bra!
 
Senast ändrad:
Sv: Biotin.

Jag har bestämt för mig att Biotin är vitamin H.
Eller kallas kanske både Vitamin B8 och Vitamin H för Biotin?
 
Sv: Biotin.

Nu blev jag osäker och kollade upp det på nätet. Verkar som det faktiskt heter Vitamin H också på vissa sidor och andra anger det som vitamin B8... hmm.. vad är det korrekta?
 
Sv: Biotin.

Aha. Då är det alltså ett vitamin B (B8) som ibland går under namnet vitamin H :)
Måste väl vara så det är då :confused:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
914
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 566
Senast: super
·
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
1 941
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp