Bioglukosamin - flexijoint - steeljoint

I

Ingrid och Lukas

Hej,

Har suttit och läst olika trådar under eftermiddagen i ämnet. Blir helt snurrig... kan någon hjälpa mig att reda ut skillnaden?

Vilken av produkterna ger ni och vilken tycker ni har bäst effekt? Flytande eller pulver?

Vart köper ni era produkter och vad fick ni betala?

~Ingrid

Sv: Bioglukosamin - flexijoint - steeljoint

Hej,
jag ger min pålle Bioglucomin och det har jag gjort i ca 5 år nu. Började ge det efter hovledsinflammation och har sedan fortsatt. En burk på 500 gr kostar i min butik 342 kr och räcker i 30 dagar om man ger full dos, ganska dyrt alltså.

Priset brukar visa hur mycket glukosamin produkten innehåller :angel:

AnnikaH skrev:
Hej,
jag ger min pålle Bioglucomin och det har jag gjort i ca 5 år nu. Började ge det efter hovledsinflammation och har sedan fortsatt. En burk på 500 gr kostar i min butik 342 kr och räcker i 30 dagar om man ger full dos, ganska dyrt alltså.

Priset brukar visa hur mycket glukosamin produkten innehåller :angel:

Hej,

Har just köpt Bioglucamin och till vårt kallblod. Det kostade 384 kr för en burk. Men sedan började jag fundera om det är billigare och/eller bättre att ge något av de andra. Det låter dock skönt att höra att någon blivit hjälpt av det jag nu ska prova ge...

~Ingrid

Hej

Har provat både Emins Glucosamin( ca 220 kr) som inte var ett skit att ha.
Sen provade jag Bioglucomin från biofarmab ( dyrare ca 380 kr) Det blev faktist skillnad efter bara nån vecka. Hästen rör sig bättre och känns smidigare. Har haft detta i 3 månader nu.

Linda L skrev:
Hej

Har provat både Emins Glucosamin( ca 220 kr) som inte var ett skit att ha.
Sen provade jag Bioglucomin från biofarmab ( dyrare ca 380 kr) Det blev faktist skillnad efter bara nån vecka. Hästen rör sig bättre och känns smidigare. Har haft detta i 3 månader nu.

Vad märkte du för skillnader? Intressant för mig som bara väntar på resultat ;)

Hej! Jag använder steeljoint och har gjort det i några år nu. Jag hade en häst med bedrövliga hovar, ingenting hjälpte. Sen var det någon hovslagare som sa till mig att steeljoint är det ända som verkligen hjälper mot dåliga hovar så jag provade. Man kunde verkligen se skillnaden allt eftersom hoven växte. Det dåliga växte ut och ersattes av jätte starka hovar. Efter det så har jag fortsatt ge även steeljoint, varför byta ett vinnande koncept? :D
Just ja, en liten hink kostar 444 kr.

Doris77 skrev:
Hej! Jag använder steeljoint och har gjort det i några år nu. Jag hade en häst med bedrövliga hovar, ingenting hjälpte. Sen var det någon hovslagare som sa till mig att steeljoint är det ända som verkligen hjälper mot dåliga hovar så jag provade. Man kunde verkligen se skillnaden allt eftersom hoven växte. Det dåliga växte ut och ersattes av jätte starka hovar. Efter det så har jag fortsatt ge även steeljoint, varför byta ett vinnande koncept? :D
Just ja, en liten hink kostar 444 kr.

Hej,

Jag har också hört att Steeljoint ska vara susen för hovarna. Kul att du är så nöjd, varför då byta :)

Hej

Skillnaden var att hästen fick mer "spänst" i gångarterna. Han kändes lite stum innan, det är som bortblåst. Jag tränar hårt och innan så blev han lite stel efter extra hårda pass, det blir han inte längre.

Jag märkte också skillnad på min, han rörde sig inte lika stelt och kändes smidigare att rida.
Ett tag tyckte jag att han var jättestel när jag skulle släppa ut honom på morgonen (han var då 18 år så det var kanske inte så konstigt :angel: ) men det var innan jag började med glukosaminet.

Han fick heller inte så mycket träningsvärk när jag tränat eller tävlat efter jag börjat med glukosaminet.

Det tog dock flera veckor innan jag såg resultat. Lycka till med din häst!

Jag gav Glucosamine efter en operation i bägge bakkotorna.
Birkelandsfragmenten hade gjort slipfåror i ledbrosket. Har dock slutat med det.
Ger däremot Steel Joint. När jag har fått så enastående gott resultat på min hästs pappersfötter, så har det nog också inverkan på skelettet.

Det hände inget med Biotin.

AnnikaH skrev:
Jag märkte också skillnad på min, han rörde sig inte lika stelt och kändes smidigare att rida.
Ett tag tyckte jag att han var jättestel när jag skulle släppa ut honom på morgonen (han var då 18 år så det var kanske inte så konstigt :angel: ) men det var innan jag började med glukosaminet.

Han fick heller inte så mycket träningsvärk när jag tränat eller tävlat efter jag börjat med glukosaminet.

Det tog dock flera veckor innan jag såg resultat. Lycka till med din häst!

Jag hoppas vi kan få samma resultat som du fått på din häst. Vi har bara gett det i en vecka ännu... jag återkommer om rapport.

~Ingrid

Jag har gett Steel Joint i ca 5 månader pga dåliga hovar. Än har jag inte sett någon skillnad men väntar med spänning på sommaren då hovarna brukar vara hemska.

På nätet. www.equimins.se
Det billigaste stället jag har hittat, kommer ej ihåg pris.
Min gubbe (25 år kbltravare:love: ) får Flexijoint. Brukar då och då byta preparat, funkar bäst så. Äter BioGlucomin (billigast på Börje) nu, när burken tar slut blir det Glucovet och sedan Flexjijointen igen. Bäst effekt har Flexijoint, sämst har Emin Glucosamin.
Även provat Steel Joint för hovar och leder - min pålle vägrar äta det. Sen är det inte bra att ge till hästar, framförallt ston.:(

Varför är det inte bra att ge steel joint till hästar och ffa till ston?
Källa?

Jag undrar också, finns det egentligen något glucosaminpreparat som är lika bra som BioGlucomin, fast billigare? :confused:

japp glucomax av I*nsilver-MSM. ett nytt glucosamin preparat där man slipper att hälften av burken består av sockerarter! Alltså hälsosammare än de flesta övriga ledpreparat som är ca 50/50 sockerarter o glucosamin! Billigare är det oxå, vågar inte skriva för mycket, lite osäker på vad som räknas som reklam o ej =/

Emins glucosamin, innehåller i princip enbart socker o just inget annat, det är nästan inte nått glucosamin alls överhuvudtaget i...:crazy:

Ger våra Glucovett,innehåller MSM,glucosamin och chondroitrin.
Kostar runt 500-600 för en burk,ska räcka 2eller 3 månader.
Prisvärt mot en del andra med tanke på att det innehåller mer verksamma ämnen än bla Flexijoint.
Verkar vara ett bra preparat!

Okej.
Har du lust att PM:a vart man kan köpa detta Glucomax? :)

Jo. Emins gör ju inte skildnad över huvud taget :cool: Man hade nog behövt ge en burk om dagen eller nåt.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 163
Hästvård Har försökt läsa på o hittills kommit fram till att följande verkar ha lite evidens (?): Hyaluronsyra Så hög molkekylvikt som möjligt...
2 3
Svar
53
· Visningar
8 179
Senast: Corax
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
535
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka