Biofarmabs vs Emins Glucosamin

Snobben

Trådstartare
Med fortsättning på Glucosamintråden,huruvida det fungerar med glucosamin eller inte är det väl delade meningar om men ni som ger och tycker det funkar:Vilket av dessa märken har ni och funkar det?

Jag har gett båda sorter men ingen jätte-effekt,men då gav jag inte alltid full dos av Biofarmabs då jag bara ger kraftfoder en gång per dag,så har Emins nu.Funderar på & testa den rätta dosen av det dyrare,men vore intressant & höra vilket ni tycker är bäst? :idea:

Sv: Biofarmabs vs Emins Glucosamin

Ingen som vill skriva vilket ni ger & om ni tycker att det ger effekt?

Enligt min veterinär så är "glukosaminsulfat" mer verksamt, än "glukosaminhydroklorid" .
Emins innehåller " det rätta ".

Använder Biofarmabs med mkt god effekt - man skall givetvis följa rätt dosering och det tar flera veckor innan glucosaminet "verkar"

Jag ger glucosamin ifrån Biofarmab. (Bioglucomin) och jag tycker det fungerar jättebra! Finns flera i stallet som också ger det, och de är lika nöjda! :)

Emin. Tycker det är jättebra. Märkte effekt efter ca en vecka.
Har aldrig gett Biofarmabs så jag vet inte om det är bra eller ej.

Okej,typ hälften använder sig av varje då! ;)
jag har testat båda och fått för mig att Biofarmabs skulle vara bättre(har då inte gett full dos alltid,då vi fodrar kraftfoder bara en gång per dag)men vet ju inte säkert vilket som är bäst.
Intressant & höra vad andra tycker.Känns ju onödigt & köpa ett dyrare OM det nu inte är lika bra...

Gärna fler svar! :bump:

Jag använder Biofarmabs (Bioglucomin) och det har jag haft till min gamla häst i 3 år nu. Tycker det fungerar bra. Anledningen till att Biofarmabs är dyrare är att det innehåller mera rent glucosamin. Ju mer glucosamin desto bättre effekt har min veterinär sagt, men också ett större hål i plånboken...

Fortsätter nog med Biofarmabs & ser om det verkar bättre.
Ger hela dagsdosen på en gång & hoppas det ger effekt ändå.

Jag har gett båda sorterna och de har gett lika stor effekt. Tror nästan när jag tänker efter att Emins varit bättre, men det är kanske för att jag använt den senast. Jag har gett hela dagsdosen vid ett tillfälle per dag och det har funkat.

Alanis

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449
Foder & Strö Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 371
Senast: a1agnlju
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 000
Senast: MJLee
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama