Mina bin har annekterat min vattensten. De är så söta när de sitter i en hel grupp längst ner vid marken och liksom låter vattnet rinna på sig som en minidusch. Så nu har jag min egen bifontän, minst lika imponerande som den i Rom. :love:

Samlar mig för att åka och handla en slunga, nu är det nära att börja skörda lite av förråden. Men jag har måttligt med dragväxter kvar i närområdet så den eländiga torkan slår hårt också där. :down:
 
Undrade varför inte en enda insekt ville besöka mitt vattenbad. Kan ju bero på att det fanns en utmärkt vattenkälla precis utanför trädgården. Den är ännu full med vatten och förser skogens invånare. :) Förra året sinade den men i år verkar det gå bättre.
CB3E6055-2E55-40B6-A241-155905AE0764.webp
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 743
Senast: Wille
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 735
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 991
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Som bekant så skaffade jag mig två bisamhällen i första halvan av juni förra året. Jag hade bara en topplistkupa som det ena samhället...
Svar
12
· Visningar
1 618
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp