Bio Stockholm

zanzan

Trådstartare
Nästa helg ska vi, jag och min sambo, på weekend i huvudstaden vi ska bo vid centralen på scandic grand central. På Fredag tänkte vi gå på bio, men vilken biograf ligger lämpligast till? Innan hade vi tänkt äta på flippin burger, känns det troligt att man kommer intill där en fredag?

Hjälp gärna oss kusiner från landet med lite tips;)

Sv: Bio Stockholm

Den absolut närmaste är Grand, men den ägs inte av SF utan har bara enstaka filmer som visas. Annars ligger Sergel två stationer med tunnelbanan därifrån (Hötorget), där har de alla filmer, men jag tycker den är lite stökig.

Min favvo är Rigoletto, ligger ett stenkast från Sergel, på Kungsgatan. :)

Kanske ska förtydliga att det jag menade med "absolut närmaste" var närmast restaurangen :)

Tack båda. Saga ligger alltså nära hotellet?

Jag var kanske otydlig men vi vill gå på bio nära hotellet:)

Ja, den ligger längre bort på samma gata och det tar ungefär 5 minuter att gå :) Jag tycker att den känns väldigt dejtvänlig! Den är stor, men har ändå karaktär, till skillnad från typ Sergel (och andra biopalats).

Rigoletto är relativt nyrenoverad å har en bar i markplan = man kan ta ett glas vin :d

Man kan gå, inte så långt :D

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 551
Senast: cirkus
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 369
Relationer Som ni säkert har läst i mina tidigare trådar så har jag en tendens att träffa fel killar, att bli för på osv när jag dejtar. Jag skulle...
Svar
19
· Visningar
2 991
Senast: Josseliten
·
Hundavel & Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
3 995
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Scenföreställningar