myzzan

Trådstartare
Eftersom jag jobbar som bilrecondare så tänkte jag startar en tråd hör med bilvård.
Både utsidan och insidan av bilen .

Så ställ frågor så ka jag säkert svara på era frågor
20210722_144753.webp

@myzzan: Jag har ju en äldre bil som jag inte lägger alltför mycket pengar på (dvs jag lämnar inte in den på rekond) men finns det något bra och någorlunda enkelt sätt att fixa svarta detaljer på utsidan som blivit matta? Det ser så trist ut...

Jag undrar egentligen mest vad som krävs för utbildning för sådant jobb, hur det är att jobba med det osv :p Tycker det verkar kul men vet egentligen inte mycket om yrket.

@myzzan: Jag har ju en äldre bil som jag inte lägger alltför mycket pengar på (dvs jag lämnar inte in den på rekond) men finns det något bra och någorlunda enkelt sätt att fixa svarta detaljer på utsidan som blivit matta? Det ser så trist ut...
Finns två sätt
1. Köra med varmluftspistolen (tar en evighet)
Eller
2. Concept Vista som håller bra om man inte lägger på avfettning på bilen för då åker de av men de är bara till att lägga nytt . De blir som nytt och inte de här kladdiga tråkiga

Jag undrar egentligen mest vad som krävs för utbildning för sådant jobb, hur det är att jobba med det osv :p Tycker det verkar kul men vet egentligen inte mycket om yrket.
Jag fick utbildning på plats men de är med för 11 år sedan , de finns kurser .
De är tungt jobb , man ska ha styrka och inte ha några krämpor .axlarna tar mycket stryk även handleder pga vibratorna.De är inte bara bara

Dom två medlen jag tipsar om är två dryga medel så dom är värda sina pengar och mängden som är i flaskorna

En hund som har dreglat på instrumentbrädan och dörren 🙈 försöker torka av när det händer, men blir saltränder som aldrig verkar gå bort. Tips?

Bästa rengöringsmedlet för hårda ytor på insidan (instrumentbräda o.s.v.), och som inte innehåller någon sorts interiörglans?

Liknande trådar

Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
471
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
719
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
719
Senast: Tuvstarr
·
Juridik & Ekonomi En omöjlig fråga att svara på, jag vet, men jag undrar ändå om någon som kan mer än jag om sådant här vågar sig på en spekulation...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 075
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar