Biltema cyklar

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Fille
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 7 101
Jag har en biltemacykel, en treväxlad sak med väldigt rak ram. Hittade inte exakt likadan på hemsidan nu, men den mest lika verkar vara den som heter "City street".

Min cykel har stått i förråd nästan hela tiden när den inte använts och inte cyklats på sådär hysteriskt mycket, dock i alla väder och på olika typer av vägar. Den fungerar bra och jag märker ingen kvalitetsskillnad jämfört med de cyklar av liknande modell som min mor haft. En granne har även han en biltemacykel, den har han haft ute på landstället i många år och den fungerar tydligen utmärkt.

Däremot sitter jag otroligt obekvämt på den. Eftersom jag får helt fel sittställning på den jämfört med tex min dyrare MTB (av annat märke) så blir den också tungcyklad och tråkig.

Skulle jag idag köpa en ny cykel hade jag absolut kunnat köpa en billig variant, men då varit noga med hur jag sitter på den och jag hade också valt en modell med fler växlar än 3. Det gör stor skillnad, framförallt om det dyker upp något som liknar en backe.

Liknande trådar

Relationer Funderat ganska mycket på det här med vänners betydelse på ålderns höst på sista tiden. När man är ung eller i en viss ålder så är ju... 12 13 14
Svar
264
· Visningar
12 418
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Fler här som gjort denna resan? Jag är 165 och väger strax under 110 kg. Jag och min sambo vill börja försöka få barn men vi båda är...
Svar
18
· Visningar
1 469
Senast: Lisen82
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 727
Senast: Seaside
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 235
Senast: Iamia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka