Hinner bara svara lite snabbt:
Vi har en axkid minikid utan isofix som vi är nöjda med. Valet av stolen föll på att att den fått "bäst i test" av stolarna som finns i mellansegmentet prismässigt och för att vi varit nöjda med deras babyskydd. Det enda negativa jag har att säga om stolen var att jag upplevde hoppet mellan babyskyddet och minikiden som stort, alltså då dottern vägde kring 9 kilo. Hon var för stor för den ena stolen och för liten för den andra. Då upplevde vi att minikiden inte hade tillräckligt mycket lutning och hon satt ihopkurad och att huvudet åkte fram. Vi försökte hitta en lutningskil för att bättra på lutningen, men den var svår att få tag i just då, på nätet var den slutsåld och vi hittade den inte i fysiska butiker. Efter ett par veckor blev det bättre och nu väger damen cirkus 10 kilo och sitter jättebra i stolen (vet inte hur mycket längre hon blivit under det halvåret hon haft stolen, men det spelar helt klart in).
Sambon tyckte stolen var bökig att sätta fast första gången, men efter det har det gått som en dans. Jag flyttade den i morse på ingen tid alls. Har ingen aning om hur stor den är i jämförelse med andra bilstolar, i min bil får passageraren fram sitta trångt, i sambons bil är det inga problem (båda opel astra av en äldre och nyare årgång). I helgen hade vi den i en volvo v70 och stolen tog ingen plats alls.