Billigt ledtillskott?

Jag har gett Glucovett (MSM, glukosamin+kondroitin) till min i flera år och han har varit väldigt fin i sina bakknän gällande ev inflammationer o dyl som ofta kom tidigare, har även påvisad anmärkning på bakknäna..Men det har utgått och jag letar också efter ett BRA men dock prisvärt tillskott, har hört att man ska ha de 3 ovan nämnda i kombination för de ger bäst resultat då... Var också inne på att best från UK....Om det är värt det? Har ingen koll alls på hur sånt går till utanför gränserna till sverige.... Någon? tips?
 
SpaderÄss! Fick du betala någon moms eller tull när du köpte från USA? Eller är det någon annan här som köpt från USA och har erfarenhet? Det blir mycket billigare, det har jag räknat ut. Men om det läggs 25 % moms och tull på priset så vet jag inte...
Tack på förhand!

Enligt denna sidan behöver man alltid betala moms men endast tull om priset överstiger 1300kr. Jag har köpt HA från USA och aldrig behövt betala vare sig moms eller tull.

Pulvret skickas som vanligt brev och hamnar direkt i brevlådan. Om man ska köpa mycket kan man ju lägga flera ordrar. Inte det mest miljövänliga sättet men det lär bli billigast eftersom frakten inte kostar så mycket.
 
Enligt denna sidan behöver man alltid betala moms men endast tull om priset överstiger 1300kr. Jag har köpt HA från USA och aldrig behövt betala vare sig moms eller tull.

Pulvret skickas som vanligt brev och hamnar direkt i brevlådan. Om man ska köpa mycket kan man ju lägga flera ordrar. Inte det mest miljövänliga sättet men det lär bli billigast eftersom frakten inte kostar så mycket.

Kirie, finns det inga hinder alls för att ta in hyaluronsyra från andra länder? Alltså, är det OK enligt Jordbruksverkets och Läkemedelsverkets bestämmelser?
 
Kirie, finns det inga hinder alls för att ta in hyaluronsyra från andra länder? Alltså, är det OK enligt Jordbruksverkets och Läkemedelsverkets bestämmelser?
Man får inte importera läkemedel från länder utanför EES-avtalet, sedan är det väl en definitionsfråga om huruvida HA ska klassas som läkemedel i detta fall. Jag har inte frågat. Har aldrig köpt mer än 25g i taget så jag hade nog kunnat hävda att jag skulle ha det i ansiktet som serum om ngn hade frågat.

För att vara på den säkra sidan kan man dock köpa HA-pulver inom EU men det blir mycket sämre pris.
 
Har en häst med spatt som under sin behandlingstid fick flexijoint, vilket jag tyckte han svarade bra på. Nu när spatten har gått in i ej aktiv fas så skulle jag vilja ge något ledtillskott som hjälper han att hålla sig smidig. Hade gärna fortsatt med flexijoint, men det är så ruskigt dyrt! Finns det något annat tillskott som kan tänkas passa en spatthäst som inte är så dyrt? Gärna inte mer än 300kr/månad. :)
Du kan köpa PREMIER FLEX HA från England. Bättre än cortaflex tycker jag och billigare. 1 kg kostar ca 400-500:- och räcker 3 månader.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 682
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 313
  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 959
Senast: Zpunk
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 278
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp