Billigt hotell

E

Egonson

Tips på billiga webhotell där man kan få .se domän mottages tacksamt :bow:
 
Sv: Billigt hotell

Du kan köpa SE domän på www.loopia.se exempelvis
Sedan kan du ha ett annat webbhotell beroende vad du är ute efter för något.
 
Sv: Billigt hotell

Jag letar efter en bra plats att lägga min hemsida på, samt en .se domän. Jag hade tidigare mina sidor på 1go.dk (reklamfritt) men jag har på senare tid haft massor av problem med det.
Letar efter ett annat billigt eller gratis webhotell men hittar inget seriöst och utan reklam.
 
Sv: Billigt hotell

Jag köpte domännamn genom Loopia (smidigt, enkelt, pålitligt och ett av de billigaste för domän) och har hemsidan på DreamHost.

Eftersom att de har så stor hemsideplats och massa funktioner till lågt pris om man jämför med alla svenska webbhotell. (Jag har ca 60GB :eek: utrymme som växer ju längre jag har kontot + att även trafiken växer, för ca 1400kr/år) Finns såklart mindre konton, minsta är ca 20 GB och 1 TB i trafik i början och kostar för två år ca.60kr/mån. (20% högre om man betalar för ett år).

Du får tex hur många domännamn du vill till kontot, just nu har de också erbjudande för alla paketen.

Jag är jättenöjd hittils.
Har mailat och frågat dem om saker flera gånger och de svarar alltid trevligt och bra. (Även om man inte är proffs på engelska :angel: )

Först ville jag absolut ha ett svenskt webbhotell men jag kom fram till att det här var mycket bättre och billigare.

Annars finns det svenska Scorpion Data om man vill ha ett svenskt webbhotell. (Det var det billigaste bästa jag kunde hitta i Sverige utan fri trafik men ändå lite generösare tilltaget) Men det skiljer ju rätt mycket i funktioner, plats osv. vad man får för pengarna tycker jag. Därför valde jag ändå DreamHost.

Jag sökte också efter ett billigt webbhotell men jag skulle inte välja ett konto med fri trafik som tex. surftown, b-one mfl. Det verkar visst finnas en gräns för det och då stängs kontot av.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Billigt hotell

www.cliche.se har jag och det funkar jättebra. Just nu har de dessutom ett erbjudande om gratis registrering av .se-domän om man beställer tillräckligt stort konto (1 GB vilket kostar 12,50 kr i månaden). Kom bara ihåg att alla priser på hemsidan är exklusive moms vilket man måste räkna med.

/Erica
 
Sv: Billigt hotell

Jag måste fråga... Varför är det mer ok att länka till webbhotellhemsidor (som faktiskt har ett kommersiellt intresse) än till sina egna privata (utan kommersiellt intresse) när man vill ha hjälp med något?
 
Sv: Billigt hotell

moiran skrev:
Jag måste fråga... Varför är det mer ok att länka till webbhotellhemsidor (som faktiskt har ett kommersiellt intresse) än till sina egna privata (utan kommersiellt intresse) när man vill ha hjälp med något?
jag har aldrig förstått varför man inte får länka till sina egna sidor, blev förvånad då det nämndes i en annan tråd. indirekt gör man ju det om man länkar till bilder på sin hemsida, eller liknande. så länge man inte gör det i något alltför egensinnat syfte så borde det vara ok, tycker jag.

b-one är för övrigt ett ställe som många uppskattar att ha sina sidor på.

de hade får något år sedan problems, men har haft en kraftuppryckning, har jag förstått av kompisar som har sina domäner där.

loopia är bra på domänregistrering och har bra sidor de med.
vill man ha mer info finns det på www.datormagazin.se en webhotellguide med massor av info om hundratals olika webhotell.
 
Sv: Billigt hotell

Jag har gjort den bedömningen att denna typ av diskussioner är tillåtna så länge det inte är uppenbart att någon här inne råkar driva ett webhotell själv vilket jag är väldigt tveksam till att någon gör. :p Skulle alla tips leda till samma webhotell skulle jag kanske behandla det annorlunda.

Angående att länka till privata hemsidor så har jag förklarat varför det inte är tillåtet och jag kan tyvärr inte göra så mycket mer än så. Har ni synpunkter på min moderering ta det med Gunnar.

/Erica - moderator
 
Sv: Billigt hotell

Jag har absolut inte några synpunkter på din moderering. Jag bara är lite konfunderad över reglerna eftersom jag inte tycker de känns så konsekventa i fallet länkande hit och dit. När det gäller "titta vad fin min hemsida är", "skriv något i min gästbok" eller regelräta annoser är det ju solklart. Men de här gråzonerna "hur ska jag göra för att det blå området på den här sidan ska gå ut ända till kanten *länk*", "vilket företag ska jag köpa ditt-och-datt från" och "på den här sidan ser du hur man gör ditt och datt på" är faktiskt svårt att förstå sig på som användare. Det känns ju mer logiskt att man inte skulle få länka till företagshemsidor för att promota t.ex. ett webbhotell man är nöjd med än att man inte skulle få länka till sin privata hemsida för att man har ett problem, liksom. I alla fall i min värld.

Men som du säger är det inte dina regler. Jag ska nog faktiskt fråga Gunnar så jag får det utrett och slipper fnula mer på det. :)
 
Sv: Billigt hotell

Har b-one på portalen. Billigt, .se-adress, inget strul. Har både webhotell och köpte domänen där.
 
Sv: Billigt hotell

Hehe nej driva ett webhotell är nog lite väl komplicerat för mig :rofl:
 
Sv: Billigt hotell

Vi har b-one till ridklubbens hemsida och det har fungerat utan problem. Plus för möjlighet till php och databaser.
 
sajtx

Är inte sajtx något som sköts med vänsterhanden? Jag skulle pröva dem, men jag fick en känsla av att företaget sköttes av någon på fritiden.
 
Sv: sajtx

Tja jag har inte märkt något problem med sajtx
Är det några problem så fixas det rätt så snabbt.

Kanske inte så snygg kontrollpanel men den fungerar :)
 
Sv: sajtx

jag har b-one och det är billigt men är inte fullt nöjd med eras asp stöd..
de kör linux btw...
 
Sv: sajtx

Från en som inte har stenkoll - är det inte fullt naturligt att den inte stödjer ASP om det är en Linux-server? På cliche kan man välja Windows 2000/ASP eller Linux/php.

/Erica
 
Sv: sajtx

Att B-one inte fungerar bra i ASP är att det kör en "fusk" ASP som heter ChiliASP.
Den fungerar inte 100%, ska du köra ASP så ska det vara en IIS server (Windows server)
 
Sv: sajtx

Då hade jag rätt då! ;) Jag har ett konto med Linux/php och ett konto med Windows/ASP, men jag kan varken php eller asp. :o

/Erica
 

Liknande trådar

Fritid Som rubriken lyder. :D Vi ska bila från Ålesund till Stockholm i mitten på juli, och planerar en övernattning på vägen hem. Några...
Svar
1
· Visningar
161
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Min make och jag vill långsamt börja planera en resa ner genom Europa med våra barn. Vi tänkte bila och det ska inte ske än på ett tag...
2
Svar
25
· Visningar
833
Senast: Mia_R
·
Fritid Om några veckor ska jag för första gången åka till London på semester en vecka. Jag ska bland annat se Harry Potter och det fördömda...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 204
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
633

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp