Billigast Web hotell!!!

wrangler

Trådstartare
(Är det nån som läser här???)....

Nån som vet var man hittar absolut billigaste web hotellet. Vill ha en .se, .nu eller .com adress......

Det är ju en jäkla djungel!!! :eek:
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

måste det var det BILLIGASTE, det skiljer ju tior mellan de olika, så det är ju inte hela världen.

b-one är populärt, loopia också.
vad behöver du för något?
utrymme? 1-5-10-25 Gb?
databaser, dvs sql i någon form? det skulle jag rekommendera att du börjar använda dig av, för då kan du göra så mycket mer.
php/asp? dvs ett 'intelligent' sätt att göra sidor på?

ofta är de flesta 'ordentliga' sidor gjorda med asp/pho och någon form av sql databas, då kan man lätt göra lite interaktiva sidor, det är lättare att uppdatera utan att skriva om varje sida. man kan eget forum, blogg, göra sökfunktioner m.m.
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

och det är många som läser här...
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

http://wh.datormagazin.se/
skrev ett långt inlägg med exempel på priser, men det sket sig ...

en se adress kostar 183 kr/år på loopia
de tar 83 kr/mån, så de är lite dyrare än t.ex. b-one.nu som kostar 299kr/år annars är det ungefär samma prestanda.
ungefär 100Mb utrymme, och alla funktioner (skrev fel förut då jag skrev Gb)
ställ gärna fler frågor, svara om jag ser.
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

Tack!
Nä, några tior spelar ju mindre roll, men jag vill inte betala mer än "några hundralappar" /år helst... :smirk:

Är fullständigt lost på detta, men jag tror inte jag behöver nåt avancerat eller jättestort utrymme. Det handlar bara om en informationssida med lite bilder....

Vad är det för skillnad på att köpa ett web hotell eller bara en domän???

/Wrangler-som är ganska bra på att träna hästar iallafall....:o
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

enkelt beskrivet
hotellet är just rummet, domänen är adressen.
kanske roligare att ha wrangler.se än b-one.nu/1762156/
tänk om man kunde döpa om sina egna hemmaadresser lika lätt....
eller ha flera adresser hem...

sedan så, skaffa en med php och mysql, det är ganska lätt att lära sig och när man väl håller på så spritter det bara iväg.
för visst är det kul att kunna ha en sida som kan lite mer.

min fru var SKEPTISK till en början, nu är hon jätteglad att kunna knappa in i dagboken via jobbet, lägga upp hästarna i ett formulär och alla sidor ser likadana ut som skall vara likadana.
hon kan enkelt ordna sidan utan att kunna ett smack om programmering så här i efterhand.

att skriva hemsidor är inte svårt, det är så lite man behöver kunna för att få det bra.
sedan finns det ju bra sidor med folk som bara gör sådant här och gärna svarar på frågor.
även här har du en massa kompetens som kan hjälpa till.
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

Jag läser allt du skriver. :love:
Jag har dock inga bra tips att ge.

(dags att kapa en tråd på Datorer?) :D

:cool:
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

Jag har www.manufrog.se som webbhotell. Det kostar 100 kr/år och jag är jättenöjd! Domännamn ingår inte, så det har jag via Loopia. Det är en .com-adress. Den kostade 49 kr + moms för ett år när jag registrerade det.. Tror inte de har höjt priset.

Priset är förresten inte allt. Det finns många dålig webbhotell som är billiga men å andra sidan har undermålig support och mycket tid då sidorna ligger nere. Men Manufrog tycker jag funkar bra. Har inte märkt att min sida har legat nere någon gång och jag har fått snabba svar när jag har behövt support.

Sedan måste man ju tänka över vad man har för behov när det gäller t.ex. php eller asp. Alla webbhotell stödjer inte både php och asp. En del har också irriterande begränsningar när det gäller trafik till sidan.

Så kolla dig inte blind på priset utan kolla runt lite och jämför olika webbhotell.
Internetworld har en liten webbhotellsguide förresten.. http://internetworld.idg.se/webbhotell/
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Billigast Web hotell!!!

b-one funkar bra så¨länge du inte har tänkt dig använda det ltie mera avancerat då ja inaf inte haqr fått häng på asp och php på det webbhotellet då de kör linux och därför kör chiliasp vilket inte tar all asp kod... puh det blev en lång mening :)
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

Vi kör dock med Php på forumet och det funkar oklanderligt hittills i alla fall.
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

Ne0 skrev:
b-one funkar bra så¨länge du inte har tänkt dig använda det ltie mera avancerat då ja inaf inte haqr fått häng på asp och php på det webbhotellet då de kör linux och därför kör chiliasp vilket inte tar all asp kod... puh det blev en lång mening :)
b-one har inga problem med php, inte vad jag hört polarna säga som nyttjar det där.
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

Jag kör också b-one och det har funkat super nu i två-tre år!
 
Sv: Billigast Web hotell!!!

B-One kör ChiliASP och det fungerar bara till en viss del i ASP.
Ska man köra ASP så ska man köra på IIS servrar (Microsoft)
 

Liknande trådar

Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 463
Senast: tanten
·
Hemmet Så småningom hoppas jag på att kunna flytta hem och bygga mig ett litet hus. Tyvärr har jag tummen mitt i hand …. Huset måste med andra...
Svar
16
· Visningar
1 223
Senast: ufot
·
Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 013
Senast: manda
·
Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 815
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål o Planer 2024
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp