Billiga grav.test

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Stoppard

Det finns annonser bl.a. här på buke om billiga grav
test, som enligt annonserna är säkra. Är det någon
som har någon erfarenhet av dem? Är clearbl*e bättre
eller betalar man för märket?
 
Sv: Billiga grav.test

jag körde med clearblue, för att vara på den säkra sidan.
jag brukar alltid tänka. Man får vad man betalar för, så sånna grejor som jag känner att jag vill vara säker på lägger jag hellre några kr extra på och snålar in på annat.
 
Sv: Billiga grav.test

Jag testade min graviditet med ett superbilligt gravtest som jag köpte på Coop Forum... Det lovade säkra testresultat, men jag tvivlade starkt på det och pratade med min barnmorska om det. Hon sa att det var lika säkert som det test som man gör hos BM eller köper på apoteket.

För säkerhets skull köpte jag ett Clear Blue i alla fall och även det visade positivt, ca sex dagar efter väntad mens.
 
Sv: Billiga grav.test

De bästa stickorna är "rena" från en massa tjafs som kostar onödiga pengar.

Satsa på själva testremsan i bra kvalitet istället för en dyr engångsförpackning.

De här
hCG_strip.jpg

kostar 60 kr för 15 stickor och är precis lika bra som de dyrare.

bla http://babyornot.se säljer dem.

Fast att jag behövde bara en :cool: på den tiden det begav sig så blev det billigare än att köpa styckevis på apoteket.
 
Sv: Billiga grav.test

jag brukar alltid tänka. Man får vad man betalar för, så sånna grejor som jag känner att jag vill vara säker på lägger jag hellre några kr extra på och snålar in på annat.

Men då tänker du fel.

Du får inte nödvändigtvis det du betalar för om det inte är dyra reklamkampanjer eller miljöovänlig förpackningsindustri du vill sponsra ?
 
Sv: Billiga grav.test

Men då tänker du fel.

Du får inte nödvändigtvis det du betalar för om det inte är dyra reklamkampanjer eller miljöovänlig förpackningsindustri du vill sponsra ?

varför skulle det vara fel??
bestämmer du vad som är rätt och fel att tänka??

jag har inte sett nån reklam om clear blue
ändå tyckte jag att det var värt dom kr extra..

kolla bara inom möbelinsutrin.. köper du på ett billigt ställe så håller sällan möblerna så länge som dom gör på ett dyrare

energiglödlampor, dom som håller längst där är dom kända märkerna

kläder, köp en billig tröja och den går sönder ganska snart, köp dyrare märkes och dom håller

vist självklart så blir det dyrare för att det är reklam, och för att märket är känt, men jag lägger hellre penagar på det än att få köpa nytt om ett tag igen.

miljöovänlig förpakningar:
jag köper ju inte ett 10 pack av någonting om jag inte vet att jag behöver det. Däremot typ toarullar köper jag på bal för det vet jag att det kommer att gå åt.
 
Sv: Billiga grav.test

Men varför tror du de testen är bättre ???

Det är de inte. Våra referenstest i sjukvården kostar en bråkdel. Det är liksom inte så att pris = kvalitet.
 
Sv: Billiga grav.test

Är nästa märkessticka negativ så köper jag en billig packe nästa gång, så att jag kan testa varje vecka tills jag får mens, vilket verkar dröja.
Jag ser nästan lika mycket fram emot att få mens som att få
ett plus nu. Skulle kännas skönt att veta att jag åtminstone har cyklus så att jag kan börja med "seriösa parningsförsök" ;)
 
Sv: Billiga grav.test

Men varför tror du de testen är bättre ???

Det är de inte. Våra referenstest i sjukvården kostar en bråkdel. Det är liksom inte så att pris = kvalitet.

kankse för att jag köpte billiga ägglossningstest som aldrig gav utslag, köpte sendan clearblu och dom funkade perfeckt.
därför köpte jag clear blu direkt när det gällde grav.test

jag vet inte vad ni har för test innom sjukvården jag kan bara jämnföra dom jag har använt och dom billiga var kassa enligt mej.

i dom flesta fall tycker fakitskt jag att pris är = kvalitet.. tyvärr..
 
Sv: Billiga grav.test

Jag har ingen erfarenhet av billiga graviditetstest, däremot billiga ägglossningstest.

Jag köpte från http://www.saveontests.com/ och blev jättenöjd. Jag läste dock om många som inte fick några utslag med de test jag använde (samma som säljs från babyornot) men för mig fungerade de klockrent. Kanske många inte höll sig tillräckligt länge innan de testade (och att t.ex clearblue är känsligare där?).

Jag hade nog köpt gravtest därifrån om det inte vore för att jag bestämt mig för att endast testa någon enstaka gång.

PS. Jag betalade 350 kr inkl frakt för 100 ägglossningstest. 3,50 styck alltså!! Eftersom det tog nästan ett år att bli gravid hann jag göra av med en stor andel. Resterande tar jag till nästa barn! DS.
 
Sv: Billiga grav.test

Clearblue är INTE känsligare, det är dyrare för att det är mer förpackat och marknadsfört. Det är allt lull-lull kring stickan och reklamen som kostar.
 
Sv: Billiga grav.test

Man kollar upp vid vilken nivå på hormonet i fråga stickan ger utslag och jämför känsligheten. Kvalitet har inget med pris att göra, det är inte dyrare att göra känsliga stickor.

Fast ofta är det psykologiskt att man slösar mer med de billiga och får lägre träff-% på dem.
 
Sv: Billiga grav.test

nu hänger jag inte med...

om jag inte hade ägglossning då borde jag ju inte få nån mens heller ...eller??

jag körde med billiga ena månaden inget utslag, fick min mens, körde med clearblue andra månaden och fick utslag och blev gravid.
 
Sv: Billiga grav.test

Man kollar upp vid vilken nivå på hormonet i fråga stickan ger utslag och jämför känsligheten. Kvalitet har inget med pris att göra, det är inte dyrare att göra känsliga stickor.

Fast ofta är det psykologiskt att man slösar mer med de billiga och får lägre träff-% på dem.


Jag kan ju erkänna att jag använde dom billigare längre eftersom dom aldrig gav utslag.
 
Sv: Billiga grav.test

nu hänger jag inte med...

om jag inte hade ägglossning då borde jag ju inte få nån mens heller ...eller??

jag körde med billiga ena månaden inget utslag, fick min mens, körde med clearblue andra månaden och fick utslag och blev gravid.

jodå även för kvinnor med normala cykler är det normalt att ägglossningen hoppar över en eller två gånger per år - och man får mens som vanligt... så helt otroligt är det inte att månaden du inte fick utslag på ÄLstickorna så hade du ingen ÄL och rent logiskt så hade du ÄL månaden du blev gravid...

(som lite kuriosa så kan det tilläggas att ÄL stickorna inte visar att man har ÄL utan de visar att kroppen förbereder sig på att ha ÄL - så även om man får pos. så är det inte säkert att man har ÄL - bara högst sannolikt ... enda sättet att veta om man haft ÄL är att göra en VUL-undersökning eller ta blodprov ett visst antal dagar efter den förmodade ÄLen och mäta hormonerna... sorry lite överkurs)
 
Sv: Billiga grav.test

Det är vanligare än man tror att man inte har ägglossning trots regelbunden mens.

Så det är fullt möjligt att inte få utslag på stickorna och sen få mens precis som vanligt.

Sen är de inte 100 % tillförlitliga hursomhelst som jag har förstått det (stickorna alltså)

Javan
 
Sv: Billiga grav.test

Jag har använt sådana som Silverkedjan visade, de har funkat bra. Jag tror också att man ofta betalar för "onödigt lull-lull". Huvudsaken är ju att testet visar rätt resultat, inte att det ligger bra i handen etc. t ex :D
 
Sv: Billiga grav.test

jag använde RFSU grav test,går att köpa på Konsum här hemma,jag tog mitt samma dag som mensen skulle ha kommit o det visade att jag var gravid utan tvekan... Även använt det för o tycker det är bra..
 
Sv: Billiga grav.test

Det är vanligare än man tror att man inte har ägglossning trots regelbunden mens.

Så det är fullt möjligt att inte få utslag på stickorna och sen få mens precis som vanligt.

Sen är de inte 100 % tillförlitliga hursomhelst som jag har förstått det (stickorna alltså)

Javan

jodå även för kvinnor med normala cykler är det normalt att ägglossningen hoppar över en eller två gånger per år - och man får mens som vanligt... så helt otroligt är det inte att månaden du inte fick utslag på ÄLstickorna så hade du ingen ÄL och rent logiskt så hade du ÄL månaden du blev gravid...

(som lite kuriosa så kan det tilläggas att ÄL stickorna inte visar att man har ÄL utan de visar att kroppen förbereder sig på att ha ÄL - så även om man får pos. så är det inte säkert att man har ÄL - bara högst sannolikt ... enda sättet att veta om man haft ÄL är att göra en VUL-undersökning eller ta blodprov ett visst antal dagar efter den förmodade ÄLen och mäta hormonerna... sorry lite överkurs)


Ok då har jag lärt mej nått nytt i dag:D ... aldrig hört talas om...

att man inte ska lita 100 % på stickorna det vet jag, men när man är mitt uppe i skaffa barn processen då gör man (iallfall jag) det och då känns det så bistert när inget händer.

jag vet att stickorna visar när man har mest möjligheter till ÄL det är väl innom två dar eller nått har jag för mej.

Jag får väl ta och testa dom billiga när det blir dags för barn nr två och hoppas på bättre tur med dom den gången.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: Modest
·
Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 325
Senast: NilHe
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 193
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp