Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på våra dressyrhästar, del V

Var i norrland bor du? Jag har en fin häst som behöver medryttare, men vi bor lååååååångt norrut ;)

Bor ju så långt söderut att jag igår fick lära mig att det knappt kan kallas för norrland, närmare bestämt Sundsvall ;)

Fiorano: Det finns ju inget roligare än att galoppera riktigt fort, och Dolero höll med :)

*kl*

Första gången jag lägger in bilder på ett forum. Mest för att jag är så stolt och glad för att jag har en sån pärla till häst ;)
59227_444675978120_547518120_5063133_6511061_n.jpg

59325_444675943120_547518120_5063132_2562016_n.jpg

Och så en bonusbild från den hemska vintern som jag INTE längtar till!

18351_277235858120_547518120_3300878_423797_n.jpg

Senast ändrad:

*KL*

Min dam fick göra lite annat i går så hon fick allt harva ridbanan vilket hon fixade jätte bra. Två flugor i en smäll, motionerad häst och harvad ridbana ;)

Selar på. Skeptisk häst :p
Snuttan_3.jpg

fs_494721034_49217_1313324322.jpg

Sen blev det lite bus på ängen också.
Har_tva_sma_filmsnuttar_som_jag_kanske_lagger_upp_sen.jpg

Avskrittning
Kakan_avskrittas.jpg

Det är så kul att se hästar användas till mer än ridning! Saknar att köra...

kl
Mitt lilla monster:love:
32652629.jpg

32652633.jpg

Som under detta passet kunde galoppera i vänster varv på en volt utan att trilla in och gå med huvudet rakt åt andra hållet. Men det finns minsann inte på bild.. Sambon tyckte det var roligare att fota bocksprången:devil:

Underbar bild :love:
Undrar också hur du håller honom svart? Forsythia är svartbrun vintertid men under sommaren bleks hon av och blir solblekt mörkbrun istället, mer iår än tidigare.

Orion_x: Sån söt isis! Häftig färg :)

Har färgen regnat bort på Forsythia?! Det har ju inte varit direkt mkt sol i sommar... :D

med 3 svarta hästar på raken så kan jag svara på det där...
antagligen har man täcke större delen av året (eller står mkt på box och inte utsätts för sol på samma sätt) då bleks inte pälsen lika mkt, i kombination med svartschampo så hålls hästen väldigt svart.

med 3 svarta hästar på raken så kan jag svara på det där...
antagligen har man täcke större delen av året (eller står mkt på box och inte utsätts för sol på samma sätt) då bleks inte pälsen lika mkt, i kombination med svartschampo så hålls hästen väldigt svart.

:confused:

Jag gör absolut ingenting åt hans färg, han är svart (blåsvart, helt utan bruna hårstrån) och detta ändras inte någonting under årstiderna (oavsett om solen lyser eller ej). Något svartschampo används inte...

Underbar bild :love:
Undrar också hur du håller honom svart? Forsythia är svartbrun vintertid men under sommaren bleks hon av och blir solblekt mörkbrun istället, mer iår än tidigare.

Tusen tack! :love:

Förstår inte riktigt vad du menar med "hur jag håller honom svart". Jag gör ingenting, han är svart - alltså blåsvart helt utan bruna hårstrån. Jag tycker att det är lite mode att endel hästar kallas svarta trots att dom är svartbruna, men då är dom ju just svartbruna och då bleks det självklart ;)

Min blir liksom inte brun när han bleks.. Lite blekare (gråare) i manen såhär på sommaren, men det märker man knappt.

Vilken bild! Kunde vara hämtad från vilken katalog som helst! ;)

Kom på en grej, blir inte han solblekt på sommaren? Jag sköter ju min tränares häst som är svart. Svart som natten på vintern och våren men sen allt efter sommaren smyger sig på blir han ljusare och ljusare tills vinterpälsen kommer. Men din ser ju svart ut året runt?! Orättvist! :D

Tusen tack! :bow:

Som jag skrev till de andra - nej han blir inte solblekt. Han är blåsvart, inte svartbrun. Har två svarta hundar som också dem är kolsvarta året om, trots mycket sol såhär på sommaren.

tänkte på svart sin färg rent generellt och hur man kan bevara den extra lystern i det. Svartchampo kan vara jättebra, jag använde svartschampo på min ena häst före tävlingar. Den hade dock en tendens att bleka av lite extra och fick en brunare nyans (speciellt då den ha täcke så liten del av året) dock hade jag bomullstäcke på den länge in på året ett år inför en planerad visning och då höll den sig kolsvart. Dock så bleknade den ganska fort när täcket togs av och den togs ut på sommarbete.

Min är också svart på vintern men har nu intagit brun färg.:mad:

Blev bara ett kort från träningen i lördags, går ju inte att fota i ridhus i rörelse.
Nya OS tränset på.:love: Funderar på annat pannband....

Den här jag pratar om är inte heller svartbrun. Inte ett brunt hårstrå så långt ögat kan nå, tills en bit in på sommaren som sagt! Förra året fick han ett sår på sommaren och när det växte ut blev det kolsvart där, såg rätt roligt ut när pälsen runt om var blekt..hihi

tänkte på svart sin färg rent generellt och hur man kan bevara den extra lystern i det. Svartchampo kan vara jättebra, jag använde svartschampo på min ena häst före tävlingar. Den hade dock en tendens att bleka av lite extra och fick en brunare nyans (speciellt då den ha täcke så liten del av året) dock hade jag bomullstäcke på den länge in på året ett år inför en planerad visning och då höll den sig kolsvart. Dock så bleknade den ganska fort när täcket togs av och den togs ut på sommarbete.

Jaha, ja dåså ;) Trodde du menade att jag höll på och mixtrade med täcken och svartschampoo för att bevara färgen, men så är icke fallet.

Den här jag pratar om är inte heller svartbrun. Inte ett brunt hårstrå så långt ögat kan nå, tills en bit in på sommaren som sagt! Förra året fick han ett sår på sommaren och när det växte ut blev det kolsvart där, såg rätt roligt ut när pälsen runt om var blekt..hihi

Så lustigt att den ändå bleks så mycket att den blir brun! Men det finns olika varianter på alla färger antar jag :) Rasen som min är av domineras av svart (och så gott som alla av min hingst avkommor är svarta/svartbruna)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin I en annan tråd fick jag förslaget (av @Cattis_E), att jag skulle skapa en särskild bildtråd för rosa kläder, så då gör jag det. Här är...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 638
Senast: Lyan
·
Tjatter Ääääälskade filmerna som barn! Förra tråden IV
35 36 37
Svar
723
· Visningar
45 783
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
983
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka