Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Hon är väldigt söt, Ninya! Det ser väldigt harmoniskt och trevligt ut när du rider henne. Hela hennes uttryck är nöjt tycker jag, och detsamma gäller dig.

Jippie!!!

Bilder på Ninya igen. Såå fet var hon ju faktist inte :-)

Kul att ni är igång igen!

och vilken lyx med fotograf, vad hade man inte gjort för att få tag i en sån lite oftare???

/Lavinia

Slimmad är hon ju inte direkt, men för att vara efter sommarbete är det näst intill ett mirakel :eek: ;) Många av de andra hästarna verkar också lite bättre än vanligt efter betet, så det måste ha varit bra gräs i år :D

Man får utveckla en bra övertalningförmåga, ha hästintresserade vänner och fota tillbaka helt enkelt ;) Verkligen nyttigt att få se sig själv, på gott och ont.

mooi: Tack :) Blev lite kär i den jag med, hon ser ju nästan snygg ut ;):D

Hellas: Visst är hon! Snygg är hon ju inte direkt, men söt kan ingen säga att hon inte är :eek: Härligt att höra, det är ju det som är målet hela tiden egentligen :) fast vi småbråkar en hel del däremellan, inte minst om var vänsterbog och höger bak borde vara.

Hellas: Visst är hon! Snygg är hon ju inte direkt, men söt kan ingen säga att hon inte är :eek: Härligt att höra, det är ju det som är målet hela tiden egentligen :) fast vi småbråkar en hel del däremellan, inte minst om var vänsterbog och höger bak borde vara.

Jag var på en clinic med Charles De Kunffy för några veckor sedan och han sade ungefär att hästen, för att må bra, måste förmås av ryttaren att göra det den inte vill ;) Med det menade han så klart inte att man ska ägna sig åt något hästplågeri, utan att mycket av det som vill att hästen ska göra för att stärka sig och må bra, är sådant som den inte gör av sig själv. T.ex. rakrikta sig.

My God vad snygg han är:love:!! Han ser själv också ut att tycka att han är snyggast ever:D.

Vad har du förresten för sadel på honom nu? Ser inte helt jättelättsadlad ut? Påminner rätt mycket om Juno...

Snygging!! Häftiga bettringar.. Kan man rida med bettet eller är det bara ett uppvisningsbett?

J*vlar vad vacker han är, uttrycket är ju helt underbart! :love:
Jag tror dessutom han är enda bruna hästen jag sett som jag inte tycker skulle varit ännu snyggare i en annan färg :D

Hellas: Ja precis :) Ninya skulle gå i en svag högersluta (på bogen) hela sitt liv om hon fick välja. Varierar mellan att försöka tvinga in delarna på rätt plats och däremellan göra annat med ganska kort intervall, så behövs det efter ett tag mindre och mindre hjälper/kortare stunder för att få henne hyfsat rätt ju längre in på passet vi kommer - utan att hon upplever att jag tragglar för mycket med samma sak (hoppas jag).

Moaphlsson: Tack, är riktigt nöjd med det :)

Tack alla :) Jag är så barnsligt stolt över honom och det värmer och glädjer så otroligt att ni gillar vad ni ser :love:

fio: Det är ett showbett, men det går säkerligen att rida med det också. Det är ett rakt bett som har en vanlig, svagt framåtböjd mundel.

*kl*

Min lilla åsna som börjar bli ganska trevlig:).

1157748_10201154703061587_1311022023_n.jpg

544534_10201154703101588_530304784_n.jpg

1006060_10201154703301593_2014755768_n.jpg

Då kommer en ny klump med bilder från idag...

Överlag väldigt härligt pass, riktigt fin känsla i princip hela sista halvan av passet. Kändes stel i början (är hon iofs alltid...) men vi löste det bra och ja, bra pass helt enkelt!

Förvänd sluta (åt det hållet iaf) på volt.
4_zps8b764b9a.jpg

Höger galopp
11_zpsec3c86cd.jpg

Precis på väg ut från sluta
12_zps5cbfcc9d.jpg

Trav (mindre smickrande vinkel för magen...)
15_zps8507dfe4.jpg

Rundar ner på lite längre tyglar
17_zpsc1eda1fa.jpg

Vänster galopp
22_zpsa77bc861.jpg

Så himla härligt att det känns som att hon blivit bättre i kroppen senaste året. Lite mjukare än tidigare, på vintern har hon inte varit lika spänd och explosiv som tidigare och på sommaren har hon varit piggare och allmänt fräschare än hon brukar. Och så synlig skillnad i ryggen (även om den ser tragisk ut fortfarande i jämförelse med hur det borde se ut).
Om två dagar i veckan kan göra skillnad, tänk hur det skulle kunna bli med rätt mat, kiropraktor/liknande som rättar till henne och mer/bättre träning..
Min ridlärare sa igår när hon såg nya tränset "det är väl snart bara hästen som fattas". Det borde hon knappast säga om hon inte skulle kunna tänka sig att sälja hästen någon gång tycker jag :angel:
Men min mest realistiska chans i nuläget är nog att vinna på triss eller något i den stilen :D:(

Jättefint som vanligt :) Ser väldigt harmoniskt ut!
Ridläraren bör vara väldigt tacksam mot dig som hjälper till att hålla Ninya i så bra skick!

Hur gammal är du? Pluggar du? Jobbar?

btw, hon passar jättebra i det nya tränset! :)

Tack så mycket :)

Jag är 20 och gör just nu "ingenting", hjälper pappa på ett husbygge ibland bara. Tänker vila från pluggande den här terminen och ta upp det till våren igen.

Åh, det tycker jag med :D Saknas bara ett lite snyggare/roligare pannband som bör komma på posten inom en vecka :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama